Forum - Golf 3 (92-99) - Vilken v-lådsolja rekommenderar ni ? Manuell

Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Mån 12 mar 2012 22:01 Svara med citat
Som topic, vad rekommenderar ni för växellådsolja till min CHD-låda(diesel) som jag precis bytt packboxar och lameller på ?
Vill ju gärna hälla på nått som den mår fint av efter allt slit Smile

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Mån 12 mar 2012 22:30 Svara med citat
Kolla vad Red Line rekomenderar i sin lista.
Kör MT90 i min men är ju inte en diesel.

Kostar ju en slant men är värd varenda krona.

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Mån 12 mar 2012 22:36 Svara med citat
Mjoo, tror jag har nån OKQ8 olja i nu, minns inte var jag köpte.. Vet inte om växellådsoljan skiljer på olika bränslen i motorerna men extra info är ju bra info Smile

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Mån 12 mar 2012 22:48 Svara med citat
Exakt, kanske funkar med MT90 även i din men kolla för säkerhets skull!

Better safe then sorry!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 13 mar 2012 18:16 Svara med citat
Redline mt90 eller mobil vs200

mk2 vr6