Har köpt mig en Vr6 2,8l billig, lite fel är där och jag har inte riktigt kunskaperna själv så tänkte höra med er proffs här!
Vattnet från expansionskärlet töms nästan direkt, har hört att packning till termostathuset kan vara anledingen, några fler anledningar?
Även att den inte går riktigt rätt, precis som den smäller på tomgång emellanåt och bara går på 4-5 cylindrar, går ojämt rent ut sagt. Vad för fel kan det bero på?
Är väldigt tacksam för svar!: )
Mvh Nilssonpower
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 16 mar 2012 5:23
Kan vara termostat huset som du har hört.
Men provtryck systemet så kan du veta var det kommer ifrån.
Nästa svar.
Tändkablar,rotor,fördelarlock,det vanligaste orsakerna.
Passa på bytt stifft på samma gång.