Buhuu ( jag som slog så hårt.. får ta av kolven imorgon och se hur misshandlad den blev av slagen !
Slog, då gjorde du fel i alla fall. Tryck brukar funka. Typ polygrip.
Men eftersom du måste skruva så köp lådan på biltema med verktygen. Du ska säkert göra det flera gånger i livet.
O med rätt verktyg sitter du där med ett leende på läpparna o säger, fan vad enkelt med rätt grejer.
Gäller det även fram på VR6?! Har nämligen samma problem där, ska ut och kolla lite på det sen om jag hittar fäste till verktygen på oken fram. Bilen har stått still ett bra tag så kan ju ha satt sig
Samtliga bromsok bak på vag skruvas, förutom nyare med elektrisk handbroms som ska grundinställas och tryckas in med spec verktyg. fram trycker du in kolven med stor polygrip lättast.