Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Lör 16 jun 2007 18:03 |
|
| Lampan till ESP tänds ibland. Är det någon av givarna som är trasig och var ligger den i så fall?
|
|
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg |
| Mån 18 jun 2007 13:59 |
|
| Det är inte så att den tänds för att den används då? Hehe, lite bättre förklaring om när den lyser vore kanske nåt.
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Mån 18 jun 2007 18:04 |
|
| Den lyser som när den indikerar att ESP är ur funktion. När man stänger av bilen och sätter igång den igen slocknar den. Vad tror du, kan det vara någon glapp i kontakten.
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Tis 19 jun 2007 19:12 |
|
| Är det ingen som vet?
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Fre 20 jul 2007 16:55 |
|
| Var ligger denna givare?
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Lör 21 jul 2007 1:29 |
|
| Hade ett annat fel med ESP lampan inblandad, då satt givaren vid passagerar sidans astolpe rätt långt ner, tog man bort handsfacket kom man åt, men du bör läsa ut fel meddelaned från en VAG.com dator så du ser vad som är fel, tror det är tre givare som är inblandade, en kostar över 4000:- den jag fick byta låg på runt 1500:-
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Tis 24 jul 2007 16:32 |
|
Idag var jag till VAG och läste av felkoder. De fick ut två felkoder:
01423 057
Givare för tväracceleration -G200
elektriskt fel i strömkretsen
01423 027
Givare för tväracceleration -G200
orimlig signal
sporadiskt fel
Felkoderna gick inte att radera.
Är det någon som vet var givaren ligger och hur man skulle fixa det.
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Tis 24 jul 2007 21:37 |
|
Allt jag hittar är detta från min logg
060628 Byte av ABS/EDS givare art no: 1J0 907 651 A (9640 mil)
vet ej om det är samma, känner inte igen din felkod, var något likande på min men inte riktigt samma, Visste inte VAG vilket givare det var?
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Tis 24 jul 2007 22:38 |
|
| Mekaniker sa att det är givare, han tror att givaren sitter på växellådan, men han var inte 100%. Han har aldrig bytt en sån på denna bilmodell.
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Ons 25 jul 2007 3:59 |
|
På växellådan, hmm.
Jag känner till två givare en sitter ovanför pedalerna typ, sedan den som jag bytte på A stolpen bakom handsfacket. Jag fick fel givare först och fick sedan byta, tog mig ca 8 månader att lösa från att felet kom upp första gången, försår inte att de inte har ett bättre system för det här.
|
|
Nightdriver
Golf 4 GTI 1,8t -00 Ort: Kristianstad |
| Sön 29 jul 2007 19:26 |
|
Tväracc.-givarna TROR jag sitter under stolarna... Gå in till närmaste VAG-åf och fråga pris på dom, det är absolut lättast. Om du frågar riktigt snällt får du kanske en utskrift från ETKA som visar en skiss over reservdelen. I bland kan man se på den var den sitter.
Dock är det en viktig reservdel som jag själv anser man ska byta hos en auktoriserad verkstad, som vet vad dom pysslar med....
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Tor 02 aug 2007 21:25 |
|
| Vet du kanske var leder de från stolarna?
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Sön 05 aug 2007 22:26 |
|
| Är det ingen som kan lite mer?
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Sön 12 aug 2007 18:09 |
|
| Jag försökte hitta givaren idag men hittade den inte. Jag tog bort allt under ratten men där kunde jag inte hitta något som liknar nån givare. Jag skruvade av även under vid passagerarsidan, men kunde inte hitta någonting där heller. Är det någon som har fler tips eller beskriva lite närmare hur man gör?
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Tis 14 aug 2007 1:09 |
|
Vilken givare letar du efter? kan bifoga en bild på den givaren jag bytte om det kan hjälpa något, den sitter på passagerarsidan, men du måste ta bort handsfacket för att komma åt den, sitter i A stolpen längst åt höger om du har handsfacket framför dig (fast det ska som sagt vara borta) sitter som lite dämp matrial och täcker lite också som går att ta bort, sitter som en klämma i metall som håller fast den. Den andra som satt i närheten av pedalerna var större
|
|
Edin
Golf 4 1.4 -01 Ort: Oskarshamn |
| Mån 19 nov 2007 18:25 |
|
| Jag kunde inte hitta givaren. Jag tog bort handsfacket men den var inte där. Kan du beskriva lite närmare var den sitter? Eller så kanske på min bil finns bara den stora givaren under pedalerna.
|
|