Forum - Golf 3 (92-99) - Kvalite automatlåda?

krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Sön 11 mar 2012 17:13 Svara med citat
Hello alla Vw lovers.. Razz

Har kollat på en Vw Golf Variant, årsm 1996, 16000 mil, bilen är i toppskick och alla papper finns sen ny.
Sitter dock automatlåda i den, kunde ju va skönt och slippa växla jämt men hur är kvaliten på dessa lådor?

Har ingen erfarenhet alls av Vw,s atuomatlådor... Rolling Eyes

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 11 mar 2012 17:57 Svara med citat
Min automat höll 24000mil fram tills den börja spöka på växlarna e nått elknas till multikontakten eller så e ventilpaketet åt hvete men fram tills dess har den vart underbar o köra växlar förvånnadsvärt bra tillomed me fulllastat släp bakom

så ja skulle inte tveka o skaffa en till automat dock ska man tydligen inte byta olja i vissa lådor för de e då dom kan spöka enligt vag snubben ja prata med då han trodde mitt oljebyte orsakade att lådan rasa.... men de vetifasen om ja tror på riktigt.....

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Sön 11 mar 2012 22:58 Svara med citat
Tack för svaret!

Åker du automatlåda?

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 12 mar 2012 5:41 Svara med citat
Inte på varianten tyvärr vart hastköp o manuell låda
venton va automat men saknar automaten som f-n

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Mån 12 mar 2012 19:55 Svara med citat
Jo, automat är nice!
Låter ju skumt om oljebyte skuller förstöra lådan, borde ju vara tvärtom.

Men okej, bara bestämma sig då om man ska slå till på bilen i fråga?

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 12 mar 2012 20:13 Svara med citat
Ja e underbart o slippa gräddvispen mellan sätena i köerna Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tis 13 mar 2012 20:31 Svara med citat
Ahhh... shit!

Han sålde innan jag hann bestämma mig.. d'oh!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 13 mar 2012 20:37 Svara med citat
Gäller o va snabb vettu

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tis 13 mar 2012 21:08 Svara med citat
He he... så sant.
Å andra sidan så har jag redan 2 bilar ståendes, skulle behöva sälja en innan jag köper nästa.

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 13 mar 2012 21:21 Svara med citat
ähh bagateller du har ju stor tomt Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tis 13 mar 2012 22:15 Svara med citat
Iofs men jag skulle behöva en kasse pengar ochså.. Thumbs up

Sitter o skissar o planerar för ett ev garage bygge ochså, tror jag ska starta en separat tråd om detta så man kan få lite tips och ideer, känns kanon att göra allt från början och förhoppningsvis få det exakt som man vill ha det Dancing

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 13 mar 2012 22:25 Svara med citat
Nån mer som följer freddans garagetråd hör ja Wink ja hittar du två kassar så ge mej den ena Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tis 13 mar 2012 22:51 Svara med citat
Visst, kassen kan du få men innehållet behåller jag... Laughing Wink

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 13 mar 2012 22:55 Svara med citat
Hehehe

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink