krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Sön 11 mar 2012 17:13 |
|
Hello alla Vw lovers..
Har kollat på en Vw Golf Variant, årsm 1996, 16000 mil, bilen är i toppskick och alla papper finns sen ny.
Sitter dock automatlåda i den, kunde ju va skönt och slippa växla jämt men hur är kvaliten på dessa lådor?
Har ingen erfarenhet alls av Vw,s atuomatlådor... "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Sön 11 mar 2012 17:57 |
|
Min automat höll 24000mil fram tills den börja spöka på växlarna e nått elknas till multikontakten eller så e ventilpaketet åt hvete men fram tills dess har den vart underbar o köra växlar förvånnadsvärt bra tillomed me fulllastat släp bakom
så ja skulle inte tveka o skaffa en till automat dock ska man tydligen inte byta olja i vissa lådor för de e då dom kan spöka enligt vag snubben ja prata med då han trodde mitt oljebyte orsakade att lådan rasa.... men de vetifasen om ja tror på riktigt..... Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Sön 11 mar 2012 22:58 |
|
Tack för svaret!
Åker du automatlåda? "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 12 mar 2012 5:41 |
|
Inte på varianten tyvärr vart hastköp o manuell låda
venton va automat men saknar automaten som f-n Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Mån 12 mar 2012 19:55 |
|
Jo, automat är nice!
Låter ju skumt om oljebyte skuller förstöra lådan, borde ju vara tvärtom.
Men okej, bara bestämma sig då om man ska slå till på bilen i fråga? "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 13 mar 2012 20:31 |
|
Ahhh... shit!
Han sålde innan jag hann bestämma mig.. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 13 mar 2012 20:37 |
|
Gäller o va snabb vettu Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 13 mar 2012 21:08 |
|
He he... så sant.
Å andra sidan så har jag redan 2 bilar ståendes, skulle behöva sälja en innan jag köper nästa. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 13 mar 2012 22:15 |
|
Iofs men jag skulle behöva en kasse pengar ochså..
Sitter o skissar o planerar för ett ev garage bygge ochså, tror jag ska starta en separat tråd om detta så man kan få lite tips och ideer, känns kanon att göra allt från början och förhoppningsvis få det exakt som man vill ha det "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 13 mar 2012 22:51 |
|
Visst, kassen kan du få men innehållet behåller jag... "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 13 mar 2012 22:55 |
|
Hehehe Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|