Forum - Golf 3 (92-99) - Ingen kallluft från kupefläkten när bilen är varm??

Antebellum
Golf 3 1.8 -93 Ort: Växjö
Tor 15 mar 2012 17:36 Svara med citat
Tjoa alla vw ägare, har precis köpt en golf 3 1.8 -93 tycker att den går jättebra och motorn är väldigt pigg!

men har lite problem med fläkten inne i bilen, den fungerar på alla steg och kan ändra så den blåser på fötterna /rutan osv osv men när man vrider på steget till kall eller varm luft vill det inte vara med alls.
står det i mitten ungefär så är det bra flås och kommer varmluft men drar man den neråt mot kallluft så kommer det inte någon kalluft utan är fortfarande varmt men själva trycket blir mycket sämre, drar man den åt andra hållet helt fullt ner på varmt så låter det som en kompressor drar igång på höger passagerarsidan låter ganska mycket.

Någon som kan ha en aning om vad det skulle kunna vara som är fel??