Forum - Golf 3 (92-99) - Golf Vr6 Expansionskärlet töms och motor går ojämt!

Nilssonpower
Golf 5 GTI Pirelli Ort: Utomlands
Tor 15 mar 2012 22:28 Svara med citat
Hejsan

Har köpt mig en Vr6 2,8l billig, lite fel är där och jag har inte riktigt kunskaperna själv så tänkte höra med er proffs här! Wink
Vattnet från expansionskärlet töms nästan direkt, har hört att packning till termostathuset kan vara anledingen, några fler anledningar?
Även att den inte går riktigt rätt, precis som den smäller på tomgång emellanåt och bara går på 4-5 cylindrar, går ojämt rent ut sagt. Vad för fel kan det bero på?

Är väldigt tacksam för svar!: )

Mvh Nilssonpower
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 16 mar 2012 5:23 Svara med citat
Kan vara termostat huset som du har hört.
Men provtryck systemet så kan du veta var det kommer ifrån.

Nästa svar.
Tändkablar,rotor,fördelarlock,det vanligaste orsakerna.
Passa på bytt stifft på samma gång.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Nilssonpower
Golf 5 GTI Pirelli Ort: Utomlands
Fre 16 mar 2012 18:08 Svara med citat
polomannen skrev:
Kan vara termostat huset som du har hört.
Men provtryck systemet så kan du veta var det kommer ifrån.

Nästa svar.
Tändkablar,rotor,fördelarlock,det vanligaste orsakerna.
Passa på bytt stifft på samma gång.


Tackar för svaren!!

Hur provtrycker man systemet? Är nybörjare inom motorer!
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Fre 16 mar 2012 19:51 Svara med citat
Provtrycker gör man på verkstad, ska inte behöva kosta så många kronor.

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 16 mar 2012 19:51 Svara med citat
Du måste ha tillgång till provtryckare.
Ta den till en verkstad och be dom provtrycka det åt dej.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Nilssonpower
Golf 5 GTI Pirelli Ort: Utomlands
Fre 16 mar 2012 20:31 Svara med citat
Tackar så mycket för era svar! Ska ringa runt imorgon och höra Smile