edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Tor 15 mar 2012 21:01 |
|
Hej på er!
Jag har slarvat bort bilnyckeln till golfen och jag hade bara en såklart, hur gör jag nu?
Går det att beställa ny nyckel på Moller bil? och vad kostar det, nån som vet??
Kan skroten ha gamla nycklar? Kändes inte som någon värsting nyckel som dagens
bilar har
Tack på förhand!
Mvh
Marcus
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tor 15 mar 2012 21:19 |
|
Blir isf via vag beställa o koda då golf efter 95 har startspärr Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Tor 15 mar 2012 21:24 |
|
| Okey, har du nån koll vad det kan kosta?
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Tor 15 mar 2012 21:29 |
|
| Hehe ja blir glad om det bara är ett par hundringar, får ringa och kolla skiten imorgon! tack!
|
|
Jaserru
Golf 3 Vr6 Syncro Colour Concept -97, Golf MK2 CL-88 Ort: Hällefors |
| Tor 15 mar 2012 21:51 |
|
Kostade mig 700 SEK att göra detta 2008. Kollade precis i min pärm till bilen.
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tor 15 mar 2012 21:55 |
|
Just precis, kollade när jag gjorde det 2009, gick loss på 800kr "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Tor 15 mar 2012 21:57 |
|
| Fan vad dyrt, får leta lite till!
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Fre 16 mar 2012 8:03 |
|
| 1500-2000kr ska de ha på Möllerbil och 1-1½ vecka leverans
|
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
| Fre 16 mar 2012 8:52 |
|
Skaplig inflation!
Priset är har alltså dubblats sen 2008-2009.
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Fre 16 mar 2012 8:54 |
|
| Jag tycker också det är svindyrt, han sa att de måste programmera nyckeln, men 2000kr tycker jag låter dyrt!
|
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
| Fre 16 mar 2012 8:56 |
|
| De är svindyrt. Och programmera nyckeln behövde de ju göra 2008-2009 också.
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Fre 16 mar 2012 9:41 |
|
Fråga runt lite mer då!
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Fre 16 mar 2012 10:43 |
|
| Här i ljungby på vag pratade de om bara 300kr o göra allt ;o
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Fre 16 mar 2012 11:12 |
|
| Fan vad schysst, lite mer rimligt! Han på vag här snackade nu att det var flera veckors väntetid att få nyckeln
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Fre 16 mar 2012 14:21 |
|
| edgecruzher skrev: | | Fan vad schysst, lite mer rimligt! Han på vag här snackade nu att det var flera veckors väntetid att få nyckeln |
De är väl därför de är så dyrt Gör dom de snabbt sjunker ju lönekostnaden på den som utför jobbet. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Fre 16 mar 2012 14:23 |
|
| JAG HITTADE DEN!
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Fre 16 mar 2012 14:36 |
|
| Kasst här i ljungby pratade de om max några dagar ;D har bara en nyckel nämligen men ska fixa ett nyckel kitt från tyskland
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Fre 16 mar 2012 15:02 |
|
| edgecruzher skrev: | | JAG HITTADE DEN! |
Hittat nyckeln? Grattis i så fall, kanske dags att skaffa en extra nyckel...
2 lax va riktigt dyrt !! "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Fre 16 mar 2012 18:13 |
|
| GolfGecco skrev: | | Kasst här i ljungby pratade de om max några dagar ;D har bara en nyckel nämligen men ska fixa ett nyckel kitt från tyskland |
Vad är det för sorts nyckelkit och vad kostar det? låter intressant
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Fre 16 mar 2012 18:25 |
|
Http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=30669
nyckelämnen är mista bekymret största e att även om du gör kopior hos låssmeden har du ingen transponder i dom till startspärren,,,, Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
edgecruzher
Golf 3 1.6-97 Ort: Örebro |
| Fre 16 mar 2012 19:20 |
|
| Tänkte samma sak
|
|