Forum - Golf 3 (92-99) - Passar delarna från Venton på min Variant?

krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Ons 14 mar 2012 18:03 Svara med citat
Kollat på en Vento årsm 94a.
Så nu är min fråga, passar dörrar och motorhuv rakt på min Golf Variant 95a?

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Puttski
Golf 3 Vr6 -96 Ort: Kungälv
Ons 14 mar 2012 18:42 Svara med citat
Framdörrar och motorhuv ja.

Bakdörrar är jag osäker på
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 14 mar 2012 19:27 Svara med citat
Mjaaaa de passar nästan ventons huv är annan utformning på framtill den e rak ist för följa ner efter lysena som golfen annars passar de rakt av
även bakdörrar passar de e ja rätt hyggligt säker på

skillnaden på huven ser du enkelt i min tråd o fjärde inlägget Wink här http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=26498

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Ons 14 mar 2012 21:09 Svara med citat
Okej!
Hur mkt får man byta för att montera Vento fronten, bara lampor o grill eller är det hela fronten som gäller?

Hur är blir jag säker på att bakdörrarna passar?

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 14 mar 2012 21:12 Svara med citat
Bara lampor o grill o huv de e bolt on tjaa ddu kan ju testa med en dörr står två st i min källare Wink
kan du vänta till imorrn ska ja dubbekolla men dörrlisterna mitt på dörrn e samma för ja snodde listerna från ventodörrarna till varianten

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Ons 14 mar 2012 21:17 Svara med citat
Jodå, väntar till i morrn, inga problem.
Är ju fler som får vänta till i morgon.... Thumbs up

Ja, då kanske man skulle kasta Vento front på bilen då?
Lite synd bara, har ju nya angeleys fram på min men går ju att sälja till nån lätt lurad stackare.. Laughing Laughing

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 14 mar 2012 21:21 Svara med citat
Personligen tycker jag att ventofronten e snyggare

fixar de efter jobbet imorrn

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Ons 14 mar 2012 21:24 Svara med citat
Nja, jo, kanske, vete i faen.

Låter bra det!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 15 mar 2012 18:07 Svara med citat
Bakdörrarna skiljer i ovankant är annan böj o smalare tiangelruta på venton än på varianten ventons e 3 cm kortare i ovankant än varianten

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tor 15 mar 2012 21:22 Svara med citat
Okej, tack för hjälpen!!

Synd, jag som ville byta även bakdörrarna.
Men man får ju inte allt här i livet..... Eller?

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 15 mar 2012 21:25 Svara med citat
Nää inte allt men nästan allt
ja va rätt säker de va samma men tji fick ja
nåja man lär så länge man lever

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink