DodeN
Golf 3 VARIANT CL 1.6 -95 Ort: Norrköping |
| Ons 04 jan 2012 13:56 |
|
Vi har en gammal risig sak som inte fått mycket kärlek av ägaren innan, endel saker har fixats nu men jag tror den behöver nya tändstift, visst är det en sådan sak man kan byta själv? Jag har meckat lite med andra bilar men då har jag haft en manual att läsa, denna är importerad från tyskland så jag förstår mig inte på vad det står.
Jag har googlat lite och hittat vad som ska vara till bilen i alla fall, men är det något speciellt man ska tänka på, eller vet vart det går att få tag på en manual på något mer lättbegripligt språk, typ svenska eller engelska?
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 04 jan 2012 15:13 |
|
Ehmm manual för o byta stift? låter som nån trollar här men iaf enda man väl bör tänka på är att ta ett stift i taget så slipper man råka blanda om tändkablarna Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
DodeN
Golf 3 VARIANT CL 1.6 -95 Ort: Norrköping |
| Ons 04 jan 2012 15:26 |
|
| Nej jag är inget troll, har bara inte bytt tändstift på en bil, ursäkta att jag ställde frågan. Vänder mig nog någonannanstans istället med mina frågor om nybörjare inte är välkomna här.
|
|
darkien
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Ons 04 jan 2012 16:17 |
|
Lämna in den på söderbergs för "bas service". Kostar 1700:- dom byter:
http://www.bilxpo.se/Service--tjanster/Verkstad--service/Servicepaket/ Bas-service/
Som Darkien skriver, har man inte koll på hur man byter tändstift, då är de nog bäst å lämna iväg bilen å betala för sakerna.
Lite av nyfikenhet, vad har du fixat innan? I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
|
eleonoree_
Golf 3 Ort: Jönköping |
|
darkien
| Sön 18 mar 2012 10:28 |
|
Ne alla fyra stiften e samma men som vi sagt tidigare i tråden ta av en kabel i taget byt stift sätt tiillbaka kabeln o lossa nästa osv för att få kablarna på rätt plats Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
|
eleonoree_
Golf 3 Ort: Jönköping |
|