twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Tor 29 mar 2012 21:23 |
|
Som topic lyder, hur tar man bort dörrinredningen på en mk3 -95?
På VF har jag elektriska fönster så den var lätt att ta ner men på HF har jag en fönstervev och den sitter fast!
Förstår att man måste ta bort den men jag vill inte slita ner hela inredningen och förstöra den.
Testade med att bända bort veven men det funkade inte utan att skada inredningen.
Då jag köpte fel GDS handbok igår så har jag ingen aning om hur man går till väga
Mvh Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tor 29 mar 2012 21:54 |
|
Japp ringen mot klädseln e låsningen o dras åt sidan Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
twallden
| Tor 29 mar 2012 21:55 |
|
Jo jag testade det men den är ju solid, finns ingen öppning på den, det enda jag lyckades med var att bända bort den innåt ca 0,5cm.
Det tog i princip stopp där och jag vågade inte ta i mer.
Länken funkade inte Vad sökte du på? Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
twallden
| Tor 29 mar 2012 21:57 |
|
Okej, får testa igen, vad gör jag efter den är lös?
Skruvar jag eller rycker jag handtaget rakt ut?
Behöver rutan vara uppe/nere? Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
darkien
| Tor 29 mar 2012 22:12 |
|
Rutan kan du ha vart du vill di klickar ringen i sidled sen drar dyu bara ut veven rakt ut från dörrsidan Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
twallden
| Tor 29 mar 2012 22:18 |
|
Okej tack, får testa igen imorgon. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
darkien
| Tor 29 mar 2012 22:20 |
|
Du kommer skratta åt hur simpelt de e då man kommit på hur den sitter Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
twallden
| Tor 29 mar 2012 22:32 |
|
Haha jo det kan jag tänka mig, som det var tidigare idag höll jag på att förstöra hela inredningen, både frivilligt och ofrivilligt Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tor 29 mar 2012 22:46 |
|
He he,,, många som kliat sig i hårbotten på den konstruktionen.
Som darkien skriver, det är simpelt. bara dra ringen i sidled och dra ut handtaget! "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
twallden
| Fre 30 mar 2012 14:05 |
|
Var på skroten idag och klippte loss lite småkrams som jag behövde samt ett nytt handtag.
Tänkte att här kan jag gå lös på dörrarna men jäklar vad lätt det var!
Jag drog min ring innåt och inte i sidled hemma
Tack som satan ni som hjälpt mig, tror faktiskt inte jag hade kommit på detta själv. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Fre 30 mar 2012 20:55 |
|
hade samma problem med det i mina första dar, för jäkla roligt när man fattar!
Kom bara ihåg om du inte redan har tagit bort dörrsidorna så sitter dem med 10000 clips runt om så bara vill gå sönder.
|
|
twallden
| Fre 30 mar 2012 21:22 |
|
Jo det vet jag, jag har haft isär V.F säkert tio gånger denna månaden Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|