Forum - Golf 3 (92-99) - Golf 1,8GL -1994 Bränsleproblem

stardream
Golf 3 1,8GL-94 Ort: Älvdalen
Sön 18 mar 2012 16:01 Svara med citat
Hej

Har en golf GL 1994 där det är "centralinsprutning"
har bytt hela förgasar/insprutnings delen från en bil som den funkar på, doch kvarstår felet:

den bara står och forsar in bränsle in i förgasaren när man vrider på tändningen,
så motorn blir helt dränkt.

så nu är min fråga vad är det som styr detta elände

bör tilllägas att kopplar man ur mono insprutaren å kör på startgas så går bilen.....

MVH// micke
chevyman
Golf 3 1,8 Syncro Ort: Bollebygd
Ons 21 mar 2012 10:33 Svara med citat
Hej
Står du framför bilen så ca 15 cm, till höger, från där kablarna till insprutet går in så kan det vara kortis i kabelhärvan. Den sitter fast med en kabelklammer och där hade jag kortis på min. Öppna ev. isolering försiktigt och kolla om isoleringen är skadad / sammanbränd.
Om ja, isolera varje kabel för sig. Vid kortis så dränker bränslepumpem motorn i bensin. Hände mig och nivån på oljestickan blev bara mer och mer.
Är detta så byt olja omgående efter du startat bilen.