Forum - Golf 3 (92-99) - Golfen går dåligt efter ca 15 minuter.

atd08001
Golf 1 1.8 cab Ort: Enköping
Tor 22 mar 2012 12:46 Svara med citat
Hej.
Jag har en golf cab 92 med en 98h 2H motor som jag blir galen på. Jag kan köra ungefär 15-20 minuter och då går den som en klocka. Men sen börjar bilen rycka, bluddra, varvar inte ut och det kommer svartrök från avgasröret. Det jag gör då är att jag stannar bilen, drar ut den kontakten till den blåa temp-givaren så går det att köra vidare. Den går inte som den ska då heller, rycker och har sig, men då varvar den iaf ur och det går att ta sig hem.

Jag har bytt båda tempgivarna (blå och svart), bytt fördelarlock, rotor och tändkablar. Jag har mätt lamdasonden och den visar rätt värden. Jag har också gjort rent alla kontakter och kollat alla slangar.

Problemet började för länge sen, men då hände det sällan och då brukade det gå över efter någon kilometer. Men nu händer det varje gång och det går inte över.

Har sökt på mängder av forum men inte lyckats hitta problemet än så hoppas att ni kan hjälpa mig här.
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö
Tor 22 mar 2012 13:10 Svara med citat
Jag lägger min gissning på vevaxelgivaren. Har inte så mycket erfarenhet av golfmotorer men min Saab 9-5 2.0t -99 hade liknande problem och då var vevaxelgivaren boven i dramat.

--
atd08001
Golf 1 1.8 cab Ort: Enköping
Tor 22 mar 2012 13:53 Svara med citat
Någon ide vart den sitter?