krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Fre 23 mar 2012 16:51 |
|
Hur mkt ska igentligen ett fjäderbenslager glappa?
Trodde mina lagringar började bli dåliga så jag köpte nya och monterade men inte blev det nån större skillnad för det.
Glappar ju ca 5-7mm mellan lagringen och själva tornet, ska det verkliogen vara så?
Har dragit så hårt jag törs men blir ingen skillnad.
När bilen står på backen så har jag som sagt glapp 5-7mm. hissar jag upp bilen så går lagringen ihop sig mot fjäderbens tornet.
Jag fattar ingenting "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
bjohan
Golf 3 GL 1.8i -94 Ort: Göteborg |
|
krillebus
| Fre 23 mar 2012 18:14 |
|
Närå, ingen fara!
Jo, tänker på den översta skålen. Glappet mellan själva skålen och gummit på lagringen.
Jaha, kanske ska vara så då, har inte tänkt på det förut. det var tidigare i veckan som jag upptäckte att det glappade, trodde lagringen gjort sitt eller att tallriken på undersidan av fjäderbenet rostat sönder men så var inte fallet. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
bjohan
Golf 3 GL 1.8i -94 Ort: Göteborg |
| Fre 23 mar 2012 18:55 |
|
| Bara så jag inte missförstår dig och vilseleder mer än nödvändigt, när bilen står nere på backen så sitter allt hårt, alltså inget som glappar och rör sig?
|
|
krillebus
| Fre 23 mar 2012 19:15 |
|
Nope,sitter ordentligt och inget som rör sig eller glappar! "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta |
| Fre 23 mar 2012 20:08 |
|
Sådär ja då slapp man byta dem, Tackar för den
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Fre 23 mar 2012 20:13 |
|
E en skum lösning men ska vara så ja fundera på de jag oxå då ja först skaffa venton men insåg de e byggt på de sättet Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
krillebus
| Fre 23 mar 2012 20:42 |
|
Jaha, där ser man! Fast lite skumt kändes det.
Men man lär sig nått nytt varje dag som gubben sa.
Gjorde iofs inte så mkt att jag bytte lagringarna, det har knorrat från dom förut när man svängt men nu är
det tyst o fint.. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|