Forum - Golf 3 (92-99) - Golf 3 - Gasar själv

issen
Golf 3 1.6 Ort: Nykvarn
Ons 14 sep 2011 21:55 Svara med citat
Hej

Bilen har blivit helkonstig.
Hade kört en mil och stängde av den, efter fem minuter när jag skulle starta den igen så går bara startmotorn.
Den tänder inte utan är helt stendöd. Låter bilen stå en halvtimme, varpå den startar helt riktigt. Kör några km. och bromsar in för att svänga av vägen och då börjar bilen att gasa av sig själv.

Bilen står en vecka, kör en mil med den i 50 km. Helt plötsligt börjar den själv gasa upp till 90 km. trots att jag har tagit bort foten från gaspedalen. Slår av tändningen och försöker starta den igen - stendöd. Står en kvart - bilen startar.

Det låter som att det tickar i något relä över pedalstället.

Confused
issen
Golf 3 1.6 Ort: Nykvarn
Sön 18 sep 2011 11:27 Svara med citat
Hittat felet.
Bilen går som en klocka nu!

Very Happy
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Sön 18 sep 2011 11:47 Svara med citat
issen skrev:
Hittat felet.
Bilen går som en klocka nu!

Very Happy


De gör ju inget om du berättar vad felet var?

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
ZinoX
Golf 1 Ort: Mariestad
Mån 19 sep 2011 11:07 Svara med citat
Vad var felet?
issen
Golf 3 1.6 Ort: Nykvarn
Sön 25 mar 2012 18:47 Svara med citat
Det var motortemperaturgivaren.
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg
Sön 25 mar 2012 20:26 Svara med citat
Tack för svar, min gör samma förutom det med att den dör.
Tyckte det far fräckt med cruise control först men så kom jag på att jag inte har det Smile
Får ta och kolla min givare.

Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
issen
Golf 3 1.6 Ort: Nykvarn
Mån 26 mar 2012 7:41 Svara med citat
Noteras kan att det är viktigt att få rätt färg på givaren eftersom det är olika värden på dom.

Givaren gav även felkod så den måste raderas, det räckte inte med att göra den strömlös.