Bilen har blivit helkonstig.
Hade kört en mil och stängde av den, efter fem minuter när jag skulle starta den igen så går bara startmotorn.
Den tänder inte utan är helt stendöd. Låter bilen stå en halvtimme, varpå den startar helt riktigt. Kör några km. och bromsar in för att svänga av vägen och då börjar bilen att gasa av sig själv.
Bilen står en vecka, kör en mil med den i 50 km. Helt plötsligt börjar den själv gasa upp till 90 km. trots att jag har tagit bort foten från gaspedalen. Slår av tändningen och försöker starta den igen - stendöd. Står en kvart - bilen startar.
Det låter som att det tickar i något relä över pedalstället.
Tack för svar, min gör samma förutom det med att den dör.
Tyckte det far fräckt med cruise control först men så kom jag på att jag inte har det
Får ta och kolla min givare.