lhcputte
Golf 3 Variant 2.9 VR6 -97 Ort: Karlskrona |
| Sön 04 mar 2012 16:21 |
|
Va inne på besiktning nu i veckan o fick då högt lambda värde.
Innan jag själv börjar kolla så tänkte jag höra om nån har en idé på felet.
Detta är värdena jag fick
CO: 0,4 (0,5)
CO 2500: 0,2 (0,3)
HC: 087 (100)
LAMBDA: 1,12 (0,97-1,03)
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Sön 04 mar 2012 16:34 |
|
Kolla så du inte har avgasläckage Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Sön 04 mar 2012 17:25 |
|
Alternativt den går för fett? eller var det tvärtom kommer aldrig ihåg det.
Men du ligger på håret inom allting så känns ju som att den inte är helt tät.
|
|
lhcputte
Golf 3 Variant 2.9 VR6 -97 Ort: Karlskrona |
| Sön 04 mar 2012 18:05 |
|
Va ute innan och tittade lite. Såg att förgasar anslutningen hade lite små sprickor och att där grenröret och det främre avgasröret går ihop fattas en bult.
Så blir väl att fixa det o sen testa igen.
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Sön 04 mar 2012 21:41 |
|
| Låter som anledningen. Annars brukar det vara grenrörspackningen som torkar och spricker.
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Sön 04 mar 2012 22:10 |
|
| Låter som anledningen. Annars brukar det vara grenrörspackningen som torkar och spricker.
|
|
ISBIT1
VW Vento Ort: Mariestad |
| Tis 06 mar 2012 2:53 |
|
HC för hög brukar avhjälpas med ett olje och filter byte. CO och lambda kan vara läckage.
Jag hade iaf bytt olja och filter delsyntet. Sen hällt i en skvätt k-sprit eller en tredjedel etanol i tanken, sen besiktat...
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 06 mar 2012 13:13 |
|
Bättre med k-sprit.
Etanolen kan höja värdena... "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
lhcputte
Golf 3 Variant 2.9 VR6 -97 Ort: Karlskrona |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 27 mar 2012 11:16 |
|
Kul ! Bara blåsa vidare då... "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|