eriksson25
Golf 3 1,8 -97 Ort: Jönköping |
| Mån 26 mar 2012 15:55 |
|
Hej, behöver lite hjälp och tipps.
Jag har precis fått hem ett fjärrstyrt centrallås kitt till min golf 3 variant.
Men det första problemet som jag stött på är att hitta dosan där den ska kopplas in. I kopplingsschemat för fjärrsystemet betecknas den som "Main unit swith". Vart sitter denna? Min gissning är i förardörren men tänkte fråga lite här innan jag river dän alltihopa.
Tanken var att ta lite bilder och göra en liten guide från en nybörjares synvinkel då det är vad jag är.
Mvh KG
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 26 mar 2012 20:11 |
|
Jepp helt rätt e enklaste stället att koppla in sig på låsen den där bilden visar kontakten till förardörren Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
eriksson25
Golf 3 1,8 -97 Ort: Jönköping |
| Mån 26 mar 2012 20:43 |
|
| Perfekt, då ska jag ta och plocka isär framdörren så jag kommer åt ordentligt. Tack för all hjälp.
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Mån 26 mar 2012 20:43 |
|
Bara en fråga, tror själv jag vet svaret men skadar aldrig att dubbelkolla.
Måste ha centralås för att istallera ett sånt här kit?
|
|
Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå |
| Mån 26 mar 2012 20:44 |
|
Skriv gärna hur det gått och vart du köpte delarna!
tack!
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
|
eriksson25
Golf 3 1,8 -97 Ort: Jönköping |
| Tis 27 mar 2012 21:15 |
|
| Loxarn skrev: | Skriv gärna hur det gått och vart du köpte delarna!
tack! |
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=31378 Gjort en tråd kring min instalation
Men jag har en annan fråga, jag vill ju att bilen ska blinka till när man låser och låser upp. Jag har instalerat paketet i baklyckan vid huvudpunpen men hur ska man på smidigaste sättet koppla så att alla blinkers blinkar? Nån som har några ideer?
|
|
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Ons 28 mar 2012 0:13 |
|
El-schema är som grekiska för mig men den skall med största sannolikhet in på din varningsblinker.
Tror jag har hört det innan men jag kan ha fel.
Något jag kommer att få labba mig fram till då jag ändå måste skarva varenda kabel på mitt kitt. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
eriksson25
Golf 3 1,8 -97 Ort: Jönköping |
| Ons 28 mar 2012 14:09 |
|
| Joo du har nog rätt. Mitt problem blir då att dra kabel från skuffen ända fram till ratten. Någon som har erfarenhet av detta och har förslag på hur man gör det lättast?
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Ons 28 mar 2012 14:12 |
|
| Tror du kan dra det via listen som går intill dörren. Den ska vara ganska lätt att få upp. Alternativt under mattan i mitten på bilen.
|
|
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Ons 28 mar 2012 14:39 |
|
Till ratten behöver du väl inte dra? Borde finnas andra kablar som är mer lättåtkomliga, som sagt ingen aning men följ rattknappen en bit ner.
Räcker med att du tar bort kåpan så ser man ganska bra där bakom.
Du skulle ha skrivit tidigare igår då jag bytte hela min spakcentral tidigare på dagen
Fast det är klart, impulsen skickas ju från ratten, om inte din kitt-box simulerar en blink-impuls, gör den det är det väl i princip bara att koppla in sig på vilken blinker som helst?
Det är ju lätt att testa på HB om inte annat Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Ons 28 mar 2012 14:49 |
|
| Vilket kitt köpte du? som en frågade innan lite lättare
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Ons 28 mar 2012 15:08 |
|
| GolfGecco skrev: | | Vilket kitt köpte du? som en frågade innan lite lättare |
Finns länk i den här guiden: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=31378
Grejerna verkar ju fungera Mina skeppades idag!
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Ons 28 mar 2012 15:51 |
|
Jaha men dem är ju plug and play o allt ska fungera då också då är de inte så svårt
|
|
Strand_
VW Jetta cl -91 Ort: Skurup |
| Ons 28 mar 2012 19:03 |
|
| Borde inte detta kittet fungera till en mk2a med ?
|
|
eriksson25
Golf 3 1,8 -97 Ort: Jönköping |
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Ons 28 mar 2012 22:29 |
|
Är det olika kablar till alla blinkers då?
I så fall får du koppla in den på ratten innan kablarna delar på sig.
Som sagt jag har inte fått mitt kitt ännu (skickat med Royal Mail idag) så jag har inte kunnat testa själv. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Ons 28 mar 2012 23:48 |
|
| Jag köpte ett idag på ebay få se när de anländer
|
|
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Tor 29 mar 2012 7:41 |
|
Fick ett schema med beskrivning mailat från Rclick support idag. Slänger upp en post när jag får tid. Står hur man kopplar in sig. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|