Forum - Golf 3 (92-99) - HJÄLP!! Omgående! Oljetryckslampan!

johnsson87
Golf 3 1,8 ABS motor Ort: Kristianstad
Tor 29 mar 2012 11:25 Svara med citat
Hejsan alla...

Har rallytävling på lördag och får inte rätt på ett problem...

Oljelampan blinkar till vid all sorts körning, men bara då och då.

Men vid tomgång står den mer eller mindre igång hela tiden.

Bytte givare men inget hände.

Helt ny oljepump sitter i också. Silen är ren. Fattar inget.

Detta är ju då en rally bil med separat oljekylning, har haft motorn helt isärplockad och hade uppstart igår.

Motorn har inte ett enda missljud. Hörs kanon.

Kan för min värld inte förstå vad för fel det är OM inte glappkontakt.

Hör av er på min mail eller svara här...

bjorn87king@msn.com
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby
Tor 29 mar 2012 11:33 Svara med citat
Släng på en olje trycks mätare o kolla om du ha oljetryck , de hade jag nog gjort , kan va fel på givaren även om den är ny ju ^^
johnsson87
Golf 3 1,8 ABS motor Ort: Kristianstad
Tor 29 mar 2012 13:14 Svara med citat
Gjorde det nu ¨på lunchen. Inget hände. Samma blinkande vid testkörning.
lhcputte
Golf 3 Variant 2.9 VR6 -97 Ort: Karlskrona
Tor 29 mar 2012 15:19 Svara med citat
Hände samma sak för mig för nåt år sen närjag va ute o körde så började lampan lysa lite till o från... som tur va var jag nästan framma där jag skulle va o började undersöka. Och då upptäkte jag efter mkt letande att kabeln till givaren va nästan av under gummi skyddet så fixade bara till den o sen va det inga problem.

Så kan ju va värt att kolla om det är glapp nånstans.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 29 mar 2012 22:03 Svara med citat
Vad ger det för fenomen om man sätter fel kabel på hög/lågtryck?
Inget sådant du lyckats med?

mk2 vr6
johnsson87
Golf 3 1,8 ABS motor Ort: Kristianstad
Fre 30 mar 2012 7:05 Svara med citat
Problemet löst. Det sitter en lågtrycks och en högtrycks. Men hade satt högtrycks på oljetempens plats. Och sen när den hamnade i sitt rätta ställe så blinkar inte lampan till längre.
Hann köra ca en mils test igår. Och inga problem. Tack för hjälpen ändå boys!!