Forum - Golf 3 (92-99) - Bygge på en golf 3 1,8t?

Flu
VW Typ 1 1835cc -73 Ort: Osby
Sön 01 apr 2012 11:49 Svara med citat
Har några funderingar på att bygga en golf 3 med 1,8t motor, vad behövs tro?
passar motorerna från passat 1,8t eller audi a3 t? kan man klara sig på en budget runt 40-50.000kr?
har en golf 3 gti us import ståendes för projektet.
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 01 apr 2012 14:20 Svara med citat
Blir ett sfro bygge, ombyggt fordon och på deras hemsida står allt du behöver veta. lättaste maskinen plocka är tvärställd 1,8t från Seat/audi TT/A3 eller Golf IV, svåra är att bygga om framvagn och bakvagn för att det ska gå som ombyggt fordon, kräver större bromsar fram och bak bla, budget på 40-50 kan va svårt, köp en komplett donatorbil är rek och plocka allt på, seriöst bygge kan du anpassa tex Golf IV chassie och upphängning, detta är enbart bra inför sfro, ända om och bygga om men hålla sig inom gränsen för ombyggt fordon, amatör byggt och du passera den gränsen blir det en utmaning ! 150hk lär va på gränsen i orginalutförande, bero lite på vad utgångsmodellen har för effekt. men läs lite på sfro hemsida så du är med vad som gäller för ombyggt fordon. val av usa modell kan bli problem då dom i grunden har andra regler gällande effekter och avgas mm som kan påverka

.....privat liv.....
Plutten609
Golf 3 1,8 -92 Ort: Arvika
Sön 01 apr 2012 14:26 Svara med citat
Håller inte Bilsport på med just ett sånt bygge nu???
Flu
VW Typ 1 1835cc -73 Ort: Osby
Sön 01 apr 2012 14:32 Svara med citat
Tack tobbe80 för infon, en vän hade en corrado octavia rs motor i den.

Vw Bubbla 1835cc -73
Vw Golf Mk3 Gti -96
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 01 apr 2012 18:15 Svara med citat
Stämmer att bilsport har projekt mk3 1,8t, som sagt så klara tex agu motorn på 150hk gänsen, corrado har 190hk orginal och 245vrid så därav funka AUQ 180 hästarn bra i det läget men, bero som sagt på ursprungsmodell osv hur många hk som klaras. å andra sida finns ju mk3an med 190 hk med så Wink

själv byggt mk2or med vr6or varav den första va med 190 hk vr6

.....privat liv.....