Forum - Golf 3 (92-99) - Ingen gnista från tändspole VR6

dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Sön 01 apr 2012 17:58 Svara med citat
Hej! Har precis lagt ner en VR6 motor i golf tvåan och har dragit en massa el, skarvat all motor el rakt in i säkringsboxen på golfen.

Motorn går runt och så men får ingen gnista ifrån tändspolen och vet inte riktigt var jag ska börja mäta, har ju impulsgivaren som sitter nere vid svänghjulet, är tre stift på den så en bör väl vara jord, spänning in och signal ut?

Någon som har tips var jag kan börja mäta eller kolla för att få igång skrotet Smile?

Mvh
Anton Thumbs up

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.
dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Sön 01 apr 2012 20:45 Svara med citat
Det löste sig! Smile

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.
monti garbi
Golf 3 Ort: Stockholm
Mån 02 apr 2012 0:12 Svara med citat
Säger du det
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 02 apr 2012 8:21 Svara med citat
Berätta vad det var för fel så kan du kanske hjälpa nån annan med samma fel nån annan gång Regular Smiley
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg
Mån 02 apr 2012 10:33 Svara med citat
Tänkte skriva samma igår men jag trodde det var självklart på ett bilforum...

Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker