Forum - Golf 3 (92-99) - Signal från tändspole men ingen gnista från fördelare

dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Mån 02 apr 2012 18:38 Svara med citat
Hallå! Har spänning ut från tändspolen men när jag snor en kabel från fördelaren och i med tändstift så kommer det ingen gnista. Har inte hallgivaren ikopplad, är detta ett måste på VR6?

Vad kan det annars vara som spökar?

Mvh
Anton

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Mån 02 apr 2012 18:54 Svara med citat
Jepp, utan hallgivare ingen gnista.

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Mån 02 apr 2012 18:57 Svara med citat
Jätte tack för det svaret! Går det att modda ihop på något vänster? Har nämligen fördelare på min och motorhärva till en med coilpack så har inte kontakten till hallgivaren.

Mvh
Anton

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.
dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Mån 02 apr 2012 19:12 Svara med citat
krillebus skrev:
Jepp, utan hallgivare ingen gnista.

Säker på detta föresten? När jag googlar får jag annat svar. Surprised

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 02 apr 2012 20:15 Svara med citat
Lägger hallgivaren av så får du ingen gnista men om man sen kan lyckas koppla förbi den de e en annan femma men utan signal från hallgivaren ger inte styrboxen signal till tändningen

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Mån 02 apr 2012 21:55 Svara med citat
Super! Tack så mycket Smile!

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.