Forum - Offtopic - Dödsfälla för oss som kör lågt :(

Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Tor 22 mar 2012 20:43 Svara med citat
Asså detta är ju sjukt galet!! läs artikeln

http://www.aftonbladet.se/bil/article14565648.ab?fb_comment_id=fbc_101 50717599419564_21840054_10150717744079564#f12978866c

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 22 mar 2012 20:50 Svara med citat
På 30-vägar kan jag tycka detta är okej.

Inte på andra sträckor.
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Tor 22 mar 2012 20:57 Svara med citat
MiWi skrev:
På 30-vägar kan jag tycka detta är okej.

Inte på andra sträckor.


tycker jag med Smile

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge
Tor 22 mar 2012 21:24 Svara med citat
Håller med, 30/50 vägar är acceptabelt då det är mkt aktivitet men andra vägar är åt skogen.

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tor 22 mar 2012 22:39 Svara med citat
Kul när man kommer med 30 eller 35 profil...
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Tor 22 mar 2012 23:29 Svara med citat
Enbart vid lågstadieskolor !

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
ROSSAN
Donator 50 Golf 3 vr6 Ort: Stockholm
Tor 22 mar 2012 23:31 Svara med citat
Kan ju va lite spännande om dom skulle pajja.......

Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Tor 22 mar 2012 23:31 Svara med citat
Låter farligt om de pajjar

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
Gnuet
Golf 7 GTD -16 Ort: Stockholm
Fre 23 mar 2012 5:19 Svara med citat
...och det är inte frågan OM dom pajar, det är frågan om NÄR.

sometimes i drive for no reason at all.
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik
Fre 23 mar 2012 9:04 Svara med citat
Idiotidéer, på 30/50vägar kan dom hålla sig, det blir ju bara skrot kvar om man missar en sån där Thumbs down
persby
Golf 2 1,8 Ort: Norrköping
Fre 23 mar 2012 12:37 Svara med citat
åk rätt fart så ska det väll inte va några bekymmer.. eller??

Mvh Pera
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg
Fre 23 mar 2012 15:26 Svara med citat
persby skrev:
åk rätt fart så ska det väll inte va några bekymmer.. eller??

Som någon skrev på AB, prototypen har gått sönder många gånger.
Nu vet jag inte hur trevligt det är att köra på en sådan i 30/50 heller men det kan ju knappast vara bra.
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 23 mar 2012 15:53 Svara med citat
Att åka på den är som att åka upp på de "metallock" som brukar ligga över hål vid vägbyggen.

Ju fortare man åker, desto mindre känns hindret av i bilen.
mrpete
Golf 1 GTi -83 Ort: Göteborg
Fre 23 mar 2012 16:52 Svara med citat
Fan det verkar ju helt sjukt.. Hoppas att det aldrig kommer att gå igenom. Hur lång tid tar det innan en går sönder, eller någon stoppar nåt mellan så den fastnar.

Jag hatar vägbulor också, varför kan man inte bara göra sicksack och rondeller, gör skarpare kurvor så att det inte går att köra hur fort som helst.

Lite gestapotänk över detta, håll dig i ledet annat får du en batong i nacken.

Klart att jag tycker att man ska följa reglerna, speciellt på 30/50-sträckor, utanför skolor etc. Men att per automatik dela ut straff (Att köra rakt in i en stålkant ger skador på bilen) låter inte vettigt.

Golf 1 gti berg cup 2,0
Spons: www.dalhems.com www.autodelar.net www.crazyride.se www. dekaltrim.nu
Ostmackan
Golf 3 Variant 1.6 Ort: Växjö
Fre 23 mar 2012 19:59 Svara med citat
Sjuka idéer har vissa fått för sig men denna tar priset!
vägarna är ju redan tillräckligt gropiga så vad ska denna mojängen vara nödvändig för.

+ den bör göra mos av fälgarna på cykeln Thumbs down

Hej å hå
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik
Fre 23 mar 2012 20:04 Svara med citat
Hur fort cyklar du ostmackan? Laughing

"Bland annat har busschaufförer fått rygg- och nackskador av farthinder som sticker upp i vägbanan" Ja men då kör man väl lugnt över hindret? busschaufförer borde väl ha luftfjädrad stol precis som jag har i min lastbil och även om den fjädrar bra i guppen så tar jag det lugnt över fartbulorna. Chikaner och avsmalad vägbred gör saken mycket bättre Thumbs up
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Fre 23 mar 2012 21:23 Svara med citat
Varför pratar inte kvinnor när dom sitter i bastun.....




Dom sitter på läpparna!


Nä, verkar va vansinne med dessa farthinder.
Fast å andra sidan är min bil orginal, bara att blåsa på!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta
Fre 23 mar 2012 21:47 Svara med citat
Vid skolor är det ju bra men 30 profil och toksänkt blir bara skit av allt om dem tar det på 50 - 60 sträckor och missar farten av olika anledningar

OEM+
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 23 mar 2012 22:53 Svara med citat
Idioti, måste finnas bättre lösningar än så för att få ner farten på känsliga sträckor.
Som nämnts tidigare är det ju bara en tidsfråga innan nåt ballar ur och pajjar bilen utan att man själv gjort något fel.

Vilket förmodligen kommer vara svårt att bevisa.
MEN om det visar sig att så är fallet kommer det kosta en massa i försäkringsskador innan sånt tas bort, och det lär kosta mer än det smakar.

Nä då tar jag hellre ett gammalt klassiskt gupp.
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Fre 23 mar 2012 22:55 Svara med citat
KINGEN skrev:
Hur fort cyklar du ostmackan? Laughing

"Bland annat har busschaufförer fått rygg- och nackskador av farthinder som sticker upp i vägbanan" Ja men då kör man väl lugnt över hindret? busschaufförer borde väl ha luftfjädrad stol precis som jag har i min lastbil och även om den fjädrar bra i guppen så tar jag det lugnt över fartbulorna. Chikaner och avsmalad vägbred gör saken mycket bättre Thumbs up



ostmackan har en jävla nerförsbacke hos sig.. direkt nedanför har han en jätte kurva.. och den lilla vägen där är det inge direkt bra väg Very Happy

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Fre 23 mar 2012 22:59 Svara med citat
1: stopp lyktor är inte bra många kör när det blir gult oftast då de händer olyckor..

2: fartgupp.. för oss som kör lågt gillas inte Very Happy för de flesta dvs

3: nya fallgropen som jag nu la upp som blev en diskution

4: rodeller är bäst!!! måste sakta ner när du kommer i en rondell! du har full koll i en rondell, så vidare det inte är en 2 filig rondell då mkt missbedömningar kan hända, vilket man har sett flertal gånger.
vi slipper fartgupp, vi slipper fallluckor, vi slipper stopp ljus..
enda rimliga alternativ som finns anser jag.. RONDELL FTW!

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 23 mar 2012 23:38 Svara med citat
Rondell kan jag lätt gå med på också. Lite svårt inne i små områden bara. Hehe Razz
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Fre 23 mar 2012 23:51 Svara med citat
Edge skrev:
Rondell kan jag lätt gå med på också. Lite svårt inne i små områden bara. Hehe Razz


bättre än de andra förslagen Very Happy finns flera ställen som har rondeller i små områden.. enda negativa är med dessa små rondeller är för lastbilar dock Very Happy

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
mrpete
Golf 1 GTi -83 Ort: Göteborg
Lör 24 mar 2012 1:04 Svara med citat
Rondeller, sicksack och avsmalnad väg, behövs mer?? :O

Golf 1 gti berg cup 2,0
Spons: www.dalhems.com www.autodelar.net www.crazyride.se www. dekaltrim.nu
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Lör 24 mar 2012 1:06 Svara med citat
mrpete skrev:
Rondeller, sicksack och avsmalnad väg, behövs mer?? :O


Sveriges sämsta vägar.. ?? Very Happy det är farthinder som heter duga.

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge
Lör 24 mar 2012 1:24 Svara med citat
Brukar åka en 90 sträcka mellan 2 städer och den jobbigaste stället är där asfalten har sjunkit så det bildats en bula som sträcker sig över hela körfältet, känns som att man ska förstöra något på bilen när man kör på över den!

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Lör 24 mar 2012 1:28 Svara med citat
Romka skrev:
Brukar åka en 90 sträcka mellan 2 städer och den jobbigaste stället är där asfalten har sjunkit så det bildats en bula som sträcker sig över hela körfältet, känns som att man ska förstöra något på bilen när man kör på över den!


haha då har du inte varit här i mörka småland.. GOT DAMN! behöver bara säga de:D

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Lör 24 mar 2012 1:41 Svara med citat
mrpete skrev:
Rondeller, sicksack och avsmalnad väg, behövs mer?? :O


Ja, snygga brudar, snabba bilar och kall bärs... Razz

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge
Lör 24 mar 2012 1:47 Svara med citat
Mingan77 skrev:
haha då har du inte varit här i mörka småland.. GOT DAMN! behöver bara säga de:D


Har faktiskt varit omkring värnamo/gnosjö trakterna i 2år! har inte haft körkort dock. Sköna vägar o åka faktiskt, med skogen bredvid. Kanske inte lika bra på andra ställen Smile

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås
Lör 24 mar 2012 1:49 Svara med citat
Men värnamo har ju nyare vägar än längre ner.. Very Happy

kom ner till kalmar området Very Happy räkna inte med 100 vägarna o de nu Very Happy

Min bil
Golf IV TYSKSTUK RedLight -12
http://www.garaget.org/mingan77
Sida 1, 2  >