Hej, jag har fått följande felkod 17439/P1031/004145 - Intake Manifold Tuning Valve (N136): Setpoint Not Reached
Det började i går då jag märkte vit ca 50 på treans växel så tyckte jag bilen ryckte till några gånger men bara så svagt att man knappt la märke till det. Fortsatte som inget hade hänt och stannade vid Ica. Efter jag handlat så fortsatte jag hem och det kom tillbaka med små ryckningar som om bilen var kraftlös, det var då jag märkte att motorlampan lös, väl hemma så tog jag fram min felkods läsare och den sa ovanstående felkod.
Har sökt är i forumet men ingen verkar haft samma fel som mej och därför full ja ta upp detta ifall någon får liknande problem, jag har hittat lite info på holländska sidor men tar ändå upp frågan här på vwgolf forum.
Jag raderade felkoderna och dom kom inte tillbaka. Idag när jag kört så har inte varken felkod eller symptom återkommit. Fortsätter att skriva här om jag får reda på mer.
Detta har jag hittat men vet inte var dom sitter,
Possible Causes
Intake Manifold Flap blocked/tight
Intake Manifold Tuning Valve (N136) faulty
Intake Manifold Tuning Valve Position Sensor (G336) faulty
Possible Solutions
Check Intake Manifold Tuning Valve (N136)
Check Intake Manifold Tuning Valve Position Sensor (G336)
Check Intake Manifold Flap
Ställer ändå frågan: Är det någon som vet va det kan vara och var sakerna sitter.
Det var ventilen samt potentiometern som gått sönder på min bil. Som jag skrev i ovan i mitt tidigare inlägg, lämnade in den på verkstad eftersom jag inte hade tid eller plats att stå någonstans och jobba med bilen men det var det värt.