Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tor 22 mar 2012 20:50 |
|
På 30-vägar kan jag tycka detta är okej.
Inte på andra sträckor.
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Tor 22 mar 2012 20:57 |
|
| MiWi skrev: | På 30-vägar kan jag tycka detta är okej.
Inte på andra sträckor. |
tycker jag med
|
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
| Tor 22 mar 2012 21:24 |
|
Håller med, 30/50 vägar är acceptabelt då det är mkt aktivitet men andra vägar är åt skogen. A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Tor 22 mar 2012 22:39 |
|
| Kul när man kommer med 30 eller 35 profil...
|
|
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping |
| Tor 22 mar 2012 23:29 |
|
Enbart vid lågstadieskolor ! Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
|
|
ROSSAN
Donator 50
Golf 3 vr6 Ort: Stockholm |
| Tor 22 mar 2012 23:31 |
|
Kan ju va lite spännande om dom skulle pajja....... Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Tor 22 mar 2012 23:31 |
|
| Låter farligt om de pajjar
|
|
Gnuet
Golf 7 GTD -16 Ort: Stockholm |
| Fre 23 mar 2012 5:19 |
|
...och det är inte frågan OM dom pajar, det är frågan om NÄR. sometimes i drive for no reason at all.
|
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
| Fre 23 mar 2012 9:04 |
|
Idiotidéer, på 30/50vägar kan dom hålla sig, det blir ju bara skrot kvar om man missar en sån där
|
|
persby
Golf 2 1,8 Ort: Norrköping |
| Fre 23 mar 2012 12:37 |
|
| åk rätt fart så ska det väll inte va några bekymmer.. eller??
|
|
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Fre 23 mar 2012 15:26 |
|
| persby skrev: | | åk rätt fart så ska det väll inte va några bekymmer.. eller?? |
Som någon skrev på AB, prototypen har gått sönder många gånger.
Nu vet jag inte hur trevligt det är att köra på en sådan i 30/50 heller men det kan ju knappast vara bra.
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Fre 23 mar 2012 15:53 |
|
Att åka på den är som att åka upp på de "metallock" som brukar ligga över hål vid vägbyggen.
Ju fortare man åker, desto mindre känns hindret av i bilen.
|
|
mrpete
Golf 1 GTi -83 Ort: Göteborg |
| Fre 23 mar 2012 16:52 |
|
Fan det verkar ju helt sjukt.. Hoppas att det aldrig kommer att gå igenom. Hur lång tid tar det innan en går sönder, eller någon stoppar nåt mellan så den fastnar.
Jag hatar vägbulor också, varför kan man inte bara göra sicksack och rondeller, gör skarpare kurvor så att det inte går att köra hur fort som helst.
Lite gestapotänk över detta, håll dig i ledet annat får du en batong i nacken.
Klart att jag tycker att man ska följa reglerna, speciellt på 30/50-sträckor, utanför skolor etc. Men att per automatik dela ut straff (Att köra rakt in i en stålkant ger skador på bilen) låter inte vettigt.
|
|
Ostmackan
Golf 3 Variant 1.6 Ort: Växjö |
| Fre 23 mar 2012 19:59 |
|
Sjuka idéer har vissa fått för sig men denna tar priset!
vägarna är ju redan tillräckligt gropiga så vad ska denna mojängen vara nödvändig för.
+ den bör göra mos av fälgarna på cykeln
|
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Fre 23 mar 2012 21:23 |
|
Varför pratar inte kvinnor när dom sitter i bastun.....
Dom sitter på läpparna!
Nä, verkar va vansinne med dessa farthinder.
Fast å andra sidan är min bil orginal, bara att blåsa på! "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta |
| Fre 23 mar 2012 21:47 |
|
| Vid skolor är det ju bra men 30 profil och toksänkt blir bara skit av allt om dem tar det på 50 - 60 sträckor och missar farten av olika anledningar
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Fre 23 mar 2012 22:53 |
|
Idioti, måste finnas bättre lösningar än så för att få ner farten på känsliga sträckor.
Som nämnts tidigare är det ju bara en tidsfråga innan nåt ballar ur och pajjar bilen utan att man själv gjort något fel.
Vilket förmodligen kommer vara svårt att bevisa.
MEN om det visar sig att så är fallet kommer det kosta en massa i försäkringsskador innan sånt tas bort, och det lär kosta mer än det smakar.
Nä då tar jag hellre ett gammalt klassiskt gupp.
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Fre 23 mar 2012 22:55 |
|
| KINGEN skrev: | Hur fort cyklar du ostmackan?
"Bland annat har busschaufförer fått rygg- och nackskador av farthinder som sticker upp i vägbanan" Ja men då kör man väl lugnt över hindret? busschaufförer borde väl ha luftfjädrad stol precis som jag har i min lastbil och även om den fjädrar bra i guppen så tar jag det lugnt över fartbulorna. Chikaner och avsmalad vägbred gör saken mycket bättre  |
ostmackan har en jävla nerförsbacke hos sig.. direkt nedanför har han en jätte kurva.. och den lilla vägen där är det inge direkt bra väg
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Fre 23 mar 2012 22:59 |
|
1: stopp lyktor är inte bra många kör när det blir gult oftast då de händer olyckor..
2: fartgupp.. för oss som kör lågt gillas inte för de flesta dvs
3: nya fallgropen som jag nu la upp som blev en diskution
4: rodeller är bäst!!! måste sakta ner när du kommer i en rondell! du har full koll i en rondell, så vidare det inte är en 2 filig rondell då mkt missbedömningar kan hända, vilket man har sett flertal gånger.
vi slipper fartgupp, vi slipper fallluckor, vi slipper stopp ljus..
enda rimliga alternativ som finns anser jag.. RONDELL FTW!
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Fre 23 mar 2012 23:38 |
|
Rondell kan jag lätt gå med på också. Lite svårt inne i små områden bara. Hehe
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Fre 23 mar 2012 23:51 |
|
| Edge skrev: | Rondell kan jag lätt gå med på också. Lite svårt inne i små områden bara. Hehe  |
bättre än de andra förslagen finns flera ställen som har rondeller i små områden.. enda negativa är med dessa små rondeller är för lastbilar dock
|
|
mrpete
Golf 1 GTi -83 Ort: Göteborg |
| Lör 24 mar 2012 1:04 |
|
| Rondeller, sicksack och avsmalnad väg, behövs mer?? :O
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Lör 24 mar 2012 1:06 |
|
| mrpete skrev: | | Rondeller, sicksack och avsmalnad väg, behövs mer?? :O |
Sveriges sämsta vägar.. ?? det är farthinder som heter duga.
|
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
| Lör 24 mar 2012 1:24 |
|
Brukar åka en 90 sträcka mellan 2 städer och den jobbigaste stället är där asfalten har sjunkit så det bildats en bula som sträcker sig över hela körfältet, känns som att man ska förstöra något på bilen när man kör på över den! A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Lör 24 mar 2012 1:28 |
|
| Romka skrev: | | Brukar åka en 90 sträcka mellan 2 städer och den jobbigaste stället är där asfalten har sjunkit så det bildats en bula som sträcker sig över hela körfältet, känns som att man ska förstöra något på bilen när man kör på över den! |
haha då har du inte varit här i mörka småland.. GOT DAMN! behöver bara säga de:D
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Lör 24 mar 2012 1:41 |
|
| mrpete skrev: | | Rondeller, sicksack och avsmalnad väg, behövs mer?? :O |
Ja, snygga brudar, snabba bilar och kall bärs... "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge |
| Lör 24 mar 2012 1:47 |
|
| Mingan77 skrev: | | haha då har du inte varit här i mörka småland.. GOT DAMN! behöver bara säga de:D |
Har faktiskt varit omkring värnamo/gnosjö trakterna i 2år! har inte haft körkort dock. Sköna vägar o åka faktiskt, med skogen bredvid. Kanske inte lika bra på andra ställen A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
|
|
Mingan77
Golf 4 GTI Ort: Västerås |
| Lör 24 mar 2012 1:49 |
|
Men värnamo har ju nyare vägar än längre ner..
kom ner till kalmar området räkna inte med 100 vägarna o de nu
|
|