Forum - Offtopic - Jaha

hipstern
Golf 3 1,8 GL Ort: Värnamo
Fre 02 sep 2011 15:45 Svara med citat
I dag har man blivit utskälld av en bilmekaniker pga lite för löst skruvade spritt nya hjullager som han sa var slut. dom hade satt sig när bilen fått rullat lite så lite efterdragning behövde göras precis som min huvudmekaniker sa. lutande hjul (shims från dli teknik och camberskruvar från H&R) o så sa han att fjäderbenet fram satt löst. fjäderbenslagingen är slut bara o ska byta till nya på tisdag o så göra lite chassi justeringar. o allt detta bara för att jag drog dit bilen för att han skulle göra ett bromsrör åt mig bläää. sista gången jag anlitade honom. Dessutom skrapade han nästan sönder framläppen o gnällde på att bilen var låg.

blä för inkompetens säger jag bara
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 02 sep 2011 17:05 Svara med citat
Yrkes stolthet!! (att han såg andra grejer än de du bad om känner jag igen. Allt som oftast trillar man dit genom att påpeka olika svetsar på saker å ting trots att de va 8 år sen ja svetsa sist för att sedan byta jobb å bli indistrismed).

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Fre 02 sep 2011 20:51 Svara med citat
hipstern skrev:
I dag har man blivit utskälld av en bilmekaniker pga lite för löst skruvade spritt nya hjullager som han sa var slut. dom hade satt sig när bilen fått rullat lite så lite efterdragning behövde göras precis som min huvudmekaniker sa. lutande hjul (shims från dli teknik och camberskruvar från H&R) o så sa han att fjäderbenet fram satt löst. fjäderbenslagingen är slut bara o ska byta till nya på tisdag o så göra lite chassi justeringar. o allt detta bara för att jag drog dit bilen för att han skulle göra ett bromsrör åt mig bläää. sista gången jag anlitade honom. Dessutom skrapade han nästan sönder framläppen o gnällde på att bilen var låg.

blä för inkompetens säger jag bara


På vilket sätt menar du att han är inkompetent???

Golf R mk6
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Fre 02 sep 2011 21:13 Svara med citat
Rickard.v skrev:
På vilket sätt menar du att han är inkompetent???

Klagar på lutande hjul när ägaren har shimsat, säger att saker är slut när det bara behöver efterdras etc etc..
hipstern
Golf 3 1,8 GL Ort: Värnamo
Fre 02 sep 2011 21:24 Svara med citat
Precis så var det Dalarna. han var riktigt otrevlig
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Fre 02 sep 2011 21:45 Svara med citat
hipstern skrev:
Precis så var det Dalarna. han var riktigt otrevlig

Tråkiga som många inte förstår är att man verkligen inte kan vara otrevlig när man jobbar med serviceyrke, det funkar verkligen inte då...
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 02 sep 2011 23:13 Svara med citat
Tyvärr finns de många mekaniker som e skitduktiga på sin sak o gör ett förjävla bra jobb i verkstan men totalt urkassa på kundbemötande o är både dryga o otrevliga o ska verka överlägsna... mött många såna kollegor i både cykel bil o lastvagns branchen

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
lottis
Golf 4 1.4 CL Ort: Ale
Lör 28 apr 2012 20:33 Svara med citat
För att inte tala om gummibranschen, och nu menar jag bildäck.


Senast ändrad Lör 28 apr 2012 22:53, ändrad totalt 1 gång
Gnuet
Golf 7 GTD -16 Ort: Stockholm
Lör 28 apr 2012 22:36 Svara med citat
lottis skrev:
För att inta tala om gummibranschen, och nu menar jag bildäck.

Oh dear God... jag får huvudvärk av ordet.