orre18
Polo 4 1,1 jävligt slö Ort: Västerås |
| Tor 26 jul 2007 19:03 |
|
Tjena är ny här och funderar på att slänga på 17 tum på min golf.
då kommer fråga vilka däck ska jag satsa på 225/45/17 eller 205/40/17
tack på för hand
Senast ändrad Fre 27 jul 2007 7:04, ändrad totalt 1 gång
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Tor 26 jul 2007 19:25 |
|
Kolla på nån sida som säljer däck/fälgar där du kan välja din bilmodell, på så sätt får du rätt storlekar att välja bland.
Som exempel är smalt däck bred fälg inte bra enligt mitt tycke, då du lätt kan skrapa fälgen mot kanter, tycker inte det är så snyggt heller, men sån är jag.
Jag kör med 225/45/17 däck på min mina 17" fälgar, Passar kalas.
|
|
orre18
Polo 4 1,1 jävligt slö Ort: Västerås |
| Tor 26 jul 2007 19:37 |
|
| Sysst då får man spana litte då
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Fre 27 jul 2007 11:36 |
|
| Om du bara har bilen som bruksbil skulle jag nog tagig 205:orna
|
|
orre18
Polo 4 1,1 jävligt slö Ort: Västerås |
| Fre 27 jul 2007 17:04 |
|
| Ja det är en bil som tar mig till och från jobbet.
|
|
Nightdriver
Golf 4 GTI 1,8t -00 Ort: Kristianstad |
| Lör 28 jul 2007 20:15 |
|
| Standard på din bil ligger 235/45-17, men det går med 225/45-17. 205/40-17 blir absolut för lite, bilbesiktningen kommer att slå ner på det alla gånger....!
|
|
Quattro_mannen
Moderator
Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland |
| Lör 28 jul 2007 21:34 |
|
225/45x17 är det däck som har närmast rätt rullningsomkrets jämfört med 195/65x15 som sitter orginalmonterat på de flesta 1.6 Golfar.Satsa på det...
Mvh Nicklas
|
|
Nightdriver
Golf 4 GTI 1,8t -00 Ort: Kristianstad |
| Lör 28 jul 2007 22:37 |
|
| Quattro_mannen skrev: | 225/45x17 är det däck som har närmast rätt rullningsomkrets jämfört med 195/65x15 som sitter orginalmonterat på de flesta 1.6 Golfar.Satsa på det...
Mvh Nicklas |
Helt rätt, tänkte fel!
Däremot kan du köra på 205/50-17. Rullar mjukt och gött....!
|
|
orre18
Polo 4 1,1 jävligt slö Ort: Västerås |
| Sön 29 jul 2007 1:14 |
|
| Oki doki då lägger man in beställningen på däck + fälg nu då.. tackar
|
|