I Photoshop kan du ju sätta storleken enligt antal pixlar du vill ha. Hur kunde det gå snett?
Högerklicka på någons avatar och kolla egenskaper, så ser du ju hur många pixlar hög, resp bred, den är. Så gör du din avatar enligt samma mått i PS. Mellowd's t.ex, hans är 120 x 80 bildpunkter.