Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Fälgar färg

Zeta007
Golf 4 Ort: Halmstad
Tor 29 mar 2012 14:52 Svara med citat
Tjenaaa

Det e så att jag har tänkt färga och lackera mina 17tums fälgar.. så tänkte fråga om nån vet bra svart sprayfärg till aluminium fälgar på tex biltema eller liknande som håller i tvätt o inte släpper. fälgarna e nytvättade o rena, bara bra rek. om färg fattas:)

Tackar för tips/ Zeta
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg
Tor 29 mar 2012 15:08 Svara med citat
Blank eller matt färg?

Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tor 29 mar 2012 16:25 Svara med citat
Plastic dip Wink hur som köp INTE biltemas färger, billiga färger oftast bara lösningsmedel i. finns spec fälgfärg köpa men satsa på dyrare då det löna sig i längden

.....privat liv.....
Zeta007
Tor 29 mar 2012 16:41 Svara med citat
Tackar för svaren Smile

jag vill ha blank svart färg så det glänser lite om fälgarna Razz

plastic dip , var får jag tag i det e det nån special färg som kostar , vill gärna ha färg i sprayburk mycket enklare att måla/färga än me pensel till exempel Smile
Cooper
Golf 2 1.6 -88 Ort: Gotland
Tor 29 mar 2012 17:12 Svara med citat
Http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25&oldSidid=27&ArtGruppnr=319&Und erArtGrupp=A&ProduktOmrade=Lim-+%26+tejpprodukter&SokOrd=undefined
Zeta007
Tor 29 mar 2012 17:26 Svara med citat
Tackar , hittade den sidan oxå , men tror inte dom skickar paket, utan mest visar va dom har i sin butik. synd att d inte står några priser , ska försöka me ebay där hittar man allt till bra pris Smile annars så e plastic dip fan me d bästa för fälgar så fina resultat det blir, kollat lite på youtube, såå tobbe80 tack för det Smile
Cooper
Golf 2 1.6 -88 Ort: Gotland
Tor 29 mar 2012 17:50 Svara med citat
Http://www.britalianracing.se/index.php/plastidip-produkter.html

- Golf 1,6 CL -88
- VW Caddy 1,8 -88
Gnuet
Golf 7 GTD -16 Ort: Stockholm
Tor 29 mar 2012 18:18 Svara med citat
PlastiDip ftw! Very Happywww.conrad.se kan man köpa det relativt billigt - för Kuntze "Vi har inte alltid allt det du söker i lager trots att det står på hemsidan" kanske inte har ;D

sometimes i drive for no reason at all.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 29 mar 2012 22:09 Svara med citat
Har alla blivit besatta av den där plasidip det sista? Razz

Biltemas fälgfärg funkar finfint till vardagsfälgar. Slittålig färg som tål både stenskott och avfettning. Den är inte speciellt billig längre heller.

mk2 vr6
Zeta007
Tor 29 mar 2012 22:37 Svara med citat
Hehe har aldrig hört talas om plasti dip tidigare , men efter lite läsning så verkar det vara hur grymt som helst , men det kostar , så jag håller me dig att biltemas fälgfärg e bra farsan har kört me den me bra resultat , tror jag ska köra på biltemas färg , ska inte på nån fälg utställning precis Smile)) så dyrt tycker jag inte färgen e 70spänn 2-3 burkar räcker gött, till 17 tums fälgar 200 kr drygt för tre annars 600 kr eller mer plus frakt på plasti dip.... biltemas lätt o få tag i o duger för amatören i det vanliga livet :DDD
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 30 mar 2012 13:46 Svara med citat
Enkelt att bättra om det händer något också Razz
Ska ni måla silver kan jag rekommendera hagmans fälgfärg. Sjukt mycket effekt i den färgen Regular Smiley

mk2 vr6
snucke
VW Polo 1.3 Ort: Västerås
Fre 30 mar 2012 13:59 Svara med citat
Går det o få den plasti dip i vilken kulör man vill? jag ska ha en skrikorange färg till mina fälgar.
Zeta007
Tor 03 maj 2012 1:23 Svara med citat
Såå äntligen blev d lite varmare ute och fälgfärg från biltema funkar hur bra som helst, e riktigt nöjd me resultaten Smile)

Bild

Bild

Bild