tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Lör 03 dec 2011 21:29 |
|
Finns det svarta solskydd/innerhandtag som passar Golf IV ?? hört tex passat ska passa men verka va skit hitta svarta vill inte lacka om med spray
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Lör 03 dec 2011 21:32 |
|
| Hittade nu att ev Golf IV cab ska ha svarta, få la kolla pris på detta på måndag.
|
|
Philip Thulin
Golf 4 1,6 16V -00 Ort: Norrköping |
| Lör 03 dec 2011 22:02 |
|
Några jubileumsmodeller (25 jahre) hade svart innertak med tillhörande svarta detaljer, me de är som sagt mer eller mindre omöjliga att få tag på, iaf för vettiga pengar... Nissan Skyline R32 GTS-t
VW Golf IV
|
|
Tobbe_vr6
Golf 4 V6 -01 Ort: Vetlanda |
| Lör 07 apr 2012 1:04 |
|
Gammal tråd men finns det att få tag på nytt (antagligen svindyrt) eller blir det till att leta begagnat och hoppas på att det finns nått eller får man klä om / lackera eget?
någon ide?
|
|
Xabet
Donator 25
Golf 4 1.8t GTi -00 Ort: Karlstad |
| Lör 14 apr 2012 18:18 |
|
Aningen sent svar men här finns det: http://orientalparts.com/
Hur det är att beställa därifrån vet jag inte men de hette tidigare vaglink och verkar vara okej! Volkswagen Golf IV GTi -00
|
|
Tobbe_vr6
| Mån 16 apr 2012 13:13 |
|
Okej, gött, får kolla upp det
|
|
Tobbe_vr6
| Mån 16 apr 2012 13:34 |
|
Hittade ju solskydden, men listerna runt taket verkar det inte va så lätt att hitta..
|
|
Xabet
Donator 25
| Mån 16 apr 2012 23:05 |
|
Menar du handtagen?
Jag har för övrigt lagt en beställning på sidan jag tipsade om, tydligen gratis frakt och dollarn är ju låg så lika bra att passa på.
Jag får se om jag får rätt prylar och om jag får några prylar!
Ifall någon annan var sugen på att handla därifrån så kan jag ju vara en referens sen. Volkswagen Golf IV GTi -00
|
|
Tobbe_vr6
| Tis 17 apr 2012 12:29 |
|
| Handtagen och sen är det väl en list som går längs med hela taket ner mot stolparna eller hur man nu ska säga ? absolut väntar med spänning på att få höra hur det går, hittade endel godis jag blev sugen på där.
|
|
Hurtman
Golf 4 V6 4 motion -01 Ort: Skellefteå |
| Tis 17 apr 2012 18:53 |
|
Jag med är väldigt sugen på höra hur det går, vart riktigt sugen på några saker Gissar på att den ligger i USA va? Hur fungerar det ìsf det där med tullavgift osv?
|
|
Xabet
Donator 25
|
Hurtman
| Tis 17 apr 2012 21:34 |
|
Aha tänkte inte till där oriental...borde fattat Hur som helst är jag riktigt sugen på en kolfiberhuv, drygt 2300:- är riktigt billigt men frågan är hur kvaliteten är. Billigaste huven som jag har hittat här i Svea rike ligger på 7000:- med frakt. Gissar att man kanske kommer upp i hälften av den summan med frakt och tullavgifter?
|
|
Crashmash
Golf 4 Ort: Ulricehamn |
| Tor 26 apr 2012 22:12 |
|
Xabet: Har du hört något om varorna? Påväg?
Kan vara bra att veta om det kommer fram och hur lång tid det tar ifall man någongång beställer därifrån
|
|
Xabet
Donator 25
| Fre 04 maj 2012 14:16 |
|
Yes, ursäkta sent svar men det har tagit tid för mina saker att komma! De verkar ha åkt tuk-tuk från hong kong till sverige..
Faktum är att de inte har kommit än p.g.a billigt leveranssätt (det går dock att komma med önskemål om transport, typ DHL) och strul med tullen!
Så sent som i förrgår fick jag ett brev från posten där de undrar vad jag försöker importera samt ett helt A4 papper om att det är olagligt att importera droger och piratdelar. Detta bara för att orientalparts inte skrivit vad det var för innehåll samt vad det har kostat. Kanske det är ett varningens finger?
Sen stod det att moms, tullavgift samt administrativa avgifter kommer att tas ut. På typ 25% av priset eller något sådant. Vem vet hur dyrt det här blir till slut..
Så ser det ut just nu, jag återkommer. Volkswagen Golf IV GTi -00
|
|
Xabet
Donator 25
| Mån 07 maj 2012 20:41 |
|
Well, sitter med grejerna nu. Fyra tändspolar, just det jag skickade efter. Fast på paketet stod det "trim set" som innehåll och ett helt annat, lägre, pris.
Kanske ett sätt att försöka ge mig lägre avgifter?
Avgifterna till tullen var inte så mycket heller, omkring 20%
Det var lång leveranstid och skumt att innehållet deklarerats som ett annat än vad jag beställde. Men billigt.
Det är väl vad jag har att säga. Volkswagen Golf IV GTi -00
|
|
Hurtman
| Mån 07 maj 2012 22:14 |
|
Nice du fick i alla fall sakerna! Jag tror att dom vet det där med tullavgift etc så det var ett sätt att få det billigare till kunden...får man hoppas
Förresten betalade du i förskott?
|
|
Xabet
Donator 25
| Tis 08 maj 2012 11:46 |
|
Jag betalade via paypal. Det känns lite som en trygghet ifall det skulle bli strul! Volkswagen Golf IV GTi -00
|
|