Allt började för ca 2-3 månader sedan, bilen började rycka och lägga av efter ca 20 min körning.
Efter många om och men så kom vi fram till att det var LMM som var trasig så bytte den.
Bilen gick då helt plötsligt bra och jag hade inga problem i ett par dagar.
Efter ett par dagar så bytte jag olja, filter, och tändstift.
När jobbet var klart så helt plötsligt när jag startade bilen så började den gå konstigt
Den lät konstigt på tomgång och när jag körde så ryckte den, vibrera och funkade riktigt dåligt, var väldigt svårt
att köra den, helt plötsligt kunde den lägga av precis innan man skulle parkera och det luktade illa inne i kupén efter
ett tags körande, kändes som den inte gick på alla fyra.
Jag lämnade den till en verkstad som felsökte en hel eftermiddag och efter ett par timmar så ringde han och hittade inga fel efter att han kopplat in sin "lilla dator", hade letat felkoder och läckage som jag förstod det. dagen efter fortsätta han och kopplade in sin "stora dator" då fick han fram att varvtalsgivaren var trasig så han bytte den.
Jag hämtade bilen och den funkade bra från verkstaden till jobbet, den ryckte ingenting. Nu så har det börjats igen, MEN inte lika mycket och inte på samma sätt.
Bilen rycker ibland när jag växlar från 1an till 2an och ska gasa i typ 1-2 sekunder sedan går den bra, när jag ska svänga i t.ex 2an eller 3ans så vibrerar det direkt efter svängen när jag gasar. när jag gasar lite mer. kör t.ex i 70 på femmans växel och gasar så vibrerar bilen känner man, likaså om jag växlar ner till fyran. Kör jag t.ex 90 på landsväg i femmans växel så går bilen bra, jag kan gasa upp till 110-120 utan att vibrerar, MEN jag har även märkt att ibland när jag gasar efter att ha kört jämn hastighet och trycker ner gasen så känns det som att den inte svarar på gasen i EN SEKUND sedan kommer liksom gaspådraget eller vad man ska säga.
Någon som vet vad det kan vara nu då? Känns som det kan vara nåt med bränslet,men samtidigt så går den ju ibland, har varit inne på tändkablar eller tändspole? Vad tror ni?