Forum - Golf 4 (98-04) - Dåligt laddtryck och bilen går hackigt

johan-92
Golf 4 1.8 -98 Ort: Karlstad
Tor 17 maj 2012 14:54 Svara med citat
Tjenare!
Jag har en golf gti turbo årsmodell -98 som har tappat laddtrycket från 0,9 ner till 0,5-0,6. Jag vet inte direkt vad det kan bero på. Jag har även en dumpventil och den låter inte riktigt som den ska. Den går inte upp i samma ljudnivå som den ska. Jag har en fundering på om det skulle kunna vara tomgångsstabiliseringsmotorn, eftersom jag läste om ungefär samma fel på ett annat forum. Jag har då en fundering på vart denna tomgångsstabiliseringsmotor sitter på just min golf, om någon har någon idé?

Kan även tillägga att jag tycker bilen har tappat kraften lite. När jag gasar för fullt på ettan och tvåan känns det ibland som att den hackar, kan detta orsakas av dåligt tändstift? Jag anar att på grund av detta felet påverkas även dumpventilen.

Om någon har något förslag på vad det kan vara för fel så blir jag väldigt tacksam. Smile

mvh/ Johan
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 18 maj 2012 3:09 Svara med citat
Börja med att leta efter insugsläckor, t.ex runt din dumpventil

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
johan-92
Golf 4 1.8 -98 Ort: Karlstad
Fre 18 maj 2012 10:50 Svara med citat
Sam skrev:
Börja med att leta efter insugsläckor, t.ex runt din dumpventil

Har gjort det, men ser ingen typ av läckage.. Fick ett tips om att det kan vara hallgivaren som är dålig, vad tror du om det?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 18 maj 2012 13:46 Svara med citat
[quote="johan-92"]Har gjort det, men ser ingen typ av läckage.. Fick ett tips om att det kan vara hallgivaren som är dålig, vad tror du om det?[/quote

Kolla ev felkoder, kanske finns nått sporadiskt upplagt på hallgivaren isf!

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!