Bamse
Golf 5 2.0 TDI Ort: Karlskrona |
| Ons 01 sep 2010 9:15 |
|
| Märkte idag. Att torkararmarna. Gick sakta.samma hastiget på alla. 4a lågena.är de någon som vet eller har hört vad felet kan vara
|
|
koppen
Golf 4 1,6 -99 Ort: Stockholm |
| Ons 01 sep 2010 18:29 |
|
| Kärvat ihop sig i länkaget?
|
|
Bluesman
Golf 4 1,6 Ort: Karlstad |
| Lör 04 sep 2010 18:53 |
|
| Vanligt fel på Golf. Biltema har en bra spray som heter X4 Multispray som inte bara löser upp utan också smörjer bra.Fäll upp torkarna och kör full speed "i luften" ca: 5 minuter åt gången samtidigt som du sprayar ner i axeln. Upprepa under 4-5 dagar. Du kan i början få hjälpa till med handkraft. Sen funkar dom som vanligt. Jag själv tar för vana att ge dom en dusch var 14 dag.
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Lör 04 sep 2010 19:27 |
|
Mina fastnade förra sommarn de tog en timma å ta isär slipa bort ärj och smörja de.. Envis med dåligt tålamod....
|
|
Bamse
| Lör 04 sep 2010 22:45 |
|
| Ahh ok ska kika på att imorn...tack
|
|
Bamse
| Sön 05 sep 2010 19:22 |
|
Plockade isär att och gjorde rent se smörjde jag upp ed lja och fett,Nu går den sm aldrg för
|
|
vw___tompa
Golf 4 GTI Turbo 99a Ort: Borlänge |
| Sön 05 sep 2010 20:36 |
|
| Mitt länkage hoppade isär i vintras tryckte ihop det och det höll till för en månad sen. Köpte nya "stänger" kostade runt 200kr för allt har jag för mig och nu är det som nytt.
|
|
J.R
Golf 4 1.6-01 Ort: Göteborg |
| Tis 19 jul 2011 15:03 |
|
| Bamse skrev: | Plockade isär att och gjorde rent se smörjde jag upp ed lja och fett,Nu går den sm aldrg för  |
Har du bytt oringarna? Annars får du in vatten i axeln igen, och rostar ännu fortare. Klen konstruktion VW!!! eller...
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Tis 19 jul 2011 17:54 |
|
Han hade ju smörjt med olja å fett och de stöter ju bort vatten så lite smårisiga oringar vs lhelt nya är nog förummbart. klen konstuktion, njae men alla metaller oxiderar, skulle du ha plast skulle skiten knäckas istället pest eller kolera.. Envis med dåligt tålamod....
|
|
Malin 1
Golf 4 1,6-00 Ort: Kumla |
| Ons 20 jul 2011 18:58 |
|
| Var är det kärvar mest där armen går ner eller
|
|
Bluesman
Golf 4 1,6 Ort: Karlstad |
| Fre 18 maj 2012 19:59 |
|
| Vanligt fel VW, metall mot aluminium går dåligt ihop. Har haft samma problem men löste det på detta vis. Åk till Biltema och köp en flaska X4 som är rostlösande och smörjande. Kör torkarna i luften på högsta hastighet och spraya ner i torkarmekanismen under ca: 5 min. Upprepa detta under några dagar, då de att lossna och funka som vanligt. Detta tips fick jag av en rutinerad VW mekaniker. Spraya på någon gång i månaden efter det så slipper du problemen.
|
|
Bamse
| Lör 19 maj 2012 20:03 |
|
| De gamla jag hade gav upp efter ett tag med smörj ,men jag kom över ett bättre beg länkagg på skroten för runt 200.funkar kanon.
|
|
Varg78
Golf 4 1.6 -99 Ort: Osby |
| Mån 28 maj 2012 21:19 |
|
Det är inget "vanligt VW" fel, det är ett "alla tillverkare fel" faktiskt... Om man brotschar loppen där axlarna går upptäcker man att det är bronsbussningar där, det är alltså inte stål mot aluminium direkt. Däremot kan jag tänka mig att det blir precis som med allt över tid och längd, smörjmedel dunstar, åldras och blir kasst och då tar rosten vid, sen kärvar det... Mekaniker på Svenska EA Bussar i Malmö.
Mekar Setra på jobbet och VW hemma...
|
|