Forum - Golf 4 (98-04) - Ljusvred, DRL istället för halvljus

Varg78
Golf 4 1.6 -99 Ort: Osby
Mån 28 maj 2012 22:49 Svara med citat
Som topic ungefär, jag skulle vilja veta om det går att modifiera ett ljusvred så att man bara har parkeringsljus i "0" läge med tändning till istället för automagiskt halvljus...? Bilen i fråga är då bilen i min profiltext, passar alla Golf Mk4 ljusvred till min bil?
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 29 maj 2012 0:08 Svara med citat
Det måste väl vara fullt möjligt om du drar om kablarna lite, så att matningen med ström gör via tändningen till "p-ljus" i "0-läget".
Alla Golfvred skall passa. Skillnaden är väl att du får dra extra sladd/stift i kontakten om du köper ett vred som har mer funktioner än det du har idag. Smile
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tis 29 maj 2012 1:31 Svara med citat
Finns en guide om jag inte minns fel, här på forumet..

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Varg78
Tis 29 maj 2012 5:24 Svara med citat
Jag hittade nåt igår om stiftet tfl i ljusomkopplaren, får välan prova att peta ut den sladden i kontakten, tänds parkeringsljuset även utan den?

Mekaniker på Svenska EA Bussar i Malmö.
Mekar Setra på jobbet och VW hemma...
Varg78
Tis 29 maj 2012 21:50 Svara med citat
Varg78 skrev:
Jag hittade nåt igår om stiftet tfl i ljusomkopplaren, får välan prova att peta ut den sladden i kontakten, tänds parkeringsljuset även utan den?

Svarar själv... Petade ut stiftet ur kontakten, gul/grön kabel på min bil, testade funktion och isolerade sedan det med eltejp och tejpade undan det, nu lyser bara P-ljus i läge 0 med motorn igång... Snart Angeleyes! Smile
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 29 maj 2012 22:46 Svara med citat
Sweet! Smile
Du vet att du måste lägga upp lite bilder också väl? Hehe Very Happy
Varg78
Tis 29 maj 2012 22:48 Svara med citat
Jag kanske ska ta och lägga upp en liten biltråd då... Men det får bli en annan kväll, ska upp kl 5 i vanlig ordning och laga bussar i malmö stad. Wink

Mekaniker på Svenska EA Bussar i Malmö.
Mekar Setra på jobbet och VW hemma...