Forum - Golf 4 (98-04) - Bilstereon helt död..

Enchanter
Golf 4 1.6-0.2 Ort: Norrköping
Ons 30 maj 2012 11:28 Svara med citat
Hej!

Jag har lite problem med min bilstereo, det är en Kenwood som jag köpte för ett år sedan, radion innan var nått som har suttit sen bilen var ny.
Den har funkat hur bra som helst tills jag skulle iväg en morgon och då var den helt död av nån anledning (har för mig att displayen lyste en aning förr men nu är det helt mörkt).

Har kollat av säkringarna (iaf dom större) men där såg det bra ut, dock vet jag inte riktigt vilken säkring där är som brukar gå till bilstereon, nån som vet det?
Jag monterade inte bilstereon så undrar om det är vanligt att det är en separat säkring på dem nu för tiden?

Tycker det är märkligt att den bara ska lägga av sådär, men det borde vara nån säkring.. tycker man..

Tacksam för svar!
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Ons 30 maj 2012 13:19 Svara med citat
Många om inte alla eftermarknads stereos har egna säkringar baktill. kolla den om du inte gjort det.
Enchanter
Ons 30 maj 2012 13:36 Svara med citat
Jag har tänkt att kolla den.

Men frågan är vilken av säkringarna i bilen som man brukar använda till bilstereon.

Känns ju lite drygt att behöva plocka fram varenda säkring och mäta ..
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Ons 30 maj 2012 14:26 Svara med citat
Du har säkringar till vänster om instrument panelen bakom en lucka, du måste ha förardörren öppen för komma åt den

du har säkringar på batteriet också

Du har säkerligen en säkring bakom stereon

annars kan du dra ut stereon och mäta om de kmr fram ström!

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Enchanter
Ons 30 maj 2012 15:39 Svara med citat
Som jag skrev så hade jag redan kollat en del av säkringarna under panelen.

Problemet är att jag inte vet vilken av dem som går till bilstereon... Enligt instruktionsboken så ska det finnas en märkning med en bilstereo symbol som visar vilken säkring det är men det finner jag inte på min bil ...
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 31 maj 2012 3:03 Svara med citat
Enchanter skrev:
Som jag skrev så hade jag redan kollat en del av säkringarna under panelen.

Problemet är att jag inte vet vilken av dem som går till bilstereon... Enligt instruktionsboken så ska det finnas en märkning med en bilstereo symbol som visar vilken säkring det är men det finner jag inte på min bil ...

Kolla alla? tar 10sek

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Enchanter
Mån 04 jun 2012 8:39 Svara med citat
Problemet fixat, var inte svårare än att trycka in reset knappen på stereon.

Tur med enkla fel ibland!