Tjenare, är ny här på forumet och skulle behöva lite hjälp och tips ang min växellåda.
Köpte bilen för ca 1 vecka sen,och det är en Golf 4 1998 TDI 90 Hk AGR motor,manuell växl.
Problemet är att jag har jävligt svårt att få in växlarna,ibland går det bra när jag trycker in koppplings pedalen några gånger. Och när jag ska lägga i backen så låter de grrrrr. Och sen när jag ska börja köra så fort jag släpper kopplings pedalen kanske nån cm bara så börjar bilen rulla. ( Tar för lång ner) nästan alla växlar är trögga att få i.
Så min fråga är det dags att byta låda,ir räcker de med kopplingen/tryckplatta. Bilen går bra när jag väl kommer upp i fart 90-100 km/h slirar inte ir nåt sånt.
Låter som att hydraliken för koppligen läcker invärtes i antingen slav eller huvudcylindern, men troligast i huvudcylinder om det inte försvinner bromsvätska
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Troligen är det "bromspackningen" i huvudcylindern och/eller slavcylindern som läcker in luft när man släpper upp kopplingen, man får ta i sär dessa och byta, autoexperten har sådana lösa
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera