Forum - Golf 5 (04-08) - Blöt bakruta och lägger i backen då drar torkaren ett drag?

handsfree
Golf 5 Bluemotion Ort: Skara
Tis 05 jun 2012 22:02 Svara med citat
Har inte haft min bil i så många månader än, en 2009as Golf 1,9 bluemotion mk 5

när man har blöt bakruta och lägger i backen då drar torkaren ett drag? hur får man bort det?

Använder knappt bakrutan och tycker det är irriterande att gruset på bakrutan ska dras efter hela rutan helt i onödan...
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Ons 06 jun 2012 1:36 Svara med citat
De går att koda bort

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Ons 06 jun 2012 7:28 Svara med citat
En sak att göra innan du får det bortkodat är att inte lämna torkaren i regnsensorläget. Då gör den inte så. Lägger man torkaren i läge noll så fungerade det iallfall på min -06 R.

Inte aktiv längre.
handsfree
Ons 06 jun 2012 10:18 Svara med citat
Kan man ta bort sånt där själv i VAG-COM?

Smurfen hur menar du? lägg torkaren i läge 1 så drar den inte ett tork på bakrutan när man lägger i backen?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 06 jun 2012 13:19 Svara med citat
Jag har en Golf 6 med DSG och min gör också så att den sveper en gång när jag lägger i backen. Jag har ingen regnsenor och enligt VAG-verkstaden så var det jag själv som gjort fel. De kunde inte koda bort det i varje fall.

Men jag garanterar att det inte är handhavandefel från min sida. Tycker det är mycket irriterande att den torkar utan att jag valt det Thumbs down
handsfree
Ons 06 jun 2012 16:42 Svara med citat
Precis vad jag tycker, när man själv vet all skit som samlas på bakrutan.
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Ons 06 jun 2012 20:35 Svara med citat
Ni menar att gen 6 har det oavsätt om man har regnsensor eller ej. Gen 5 räckte det med att lägga torkaren i läge noll (avstängd) istället för läge 1 som var regnsensor. Då hände det inget när man la i backen.

Inte aktiv längre.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 06 jun 2012 21:01 Svara med citat
Smurfen skrev:
Ni menar att gen 6 har det oavsätt om man har regnsensor eller ej. Gen 5 räckte det med att lägga torkaren i läge noll (avstängd) istället för läge 1 som var regnsensor. Då hände det inget när man la i backen.

Ja, avstängd eller läge noll som du skriver. Är så på min mk6 i varje fall.