Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Ons 06 jun 2012 7:28
En sak att göra innan du får det bortkodat är att inte lämna torkaren i regnsensorläget. Då gör den inte så. Lägger man torkaren i läge noll så fungerade det iallfall på min -06 R.
Smurfen hur menar du? lägg torkaren i läge 1 så drar den inte ett tork på bakrutan när man lägger i backen?
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 06 jun 2012 13:19
Jag har en Golf 6 med DSG och min gör också så att den sveper en gång när jag lägger i backen. Jag har ingen regnsenor och enligt VAG-verkstaden så var det jag själv som gjort fel. De kunde inte koda bort det i varje fall.
Men jag garanterar att det inte är handhavandefel från min sida. Tycker det är mycket irriterande att den torkar utan att jag valt det
Precis vad jag tycker, när man själv vet all skit som samlas på bakrutan.
Smurfen Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Ons 06 jun 2012 20:35
Ni menar att gen 6 har det oavsätt om man har regnsensor eller ej. Gen 5 räckte det med att lägga torkaren i läge noll (avstängd) istället för läge 1 som var regnsensor. Då hände det inget när man la i backen.
Inte aktiv längre.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 06 jun 2012 21:01
Smurfen skrev:
Ni menar att gen 6 har det oavsätt om man har regnsensor eller ej. Gen 5 räckte det med att lägga torkaren i läge noll (avstängd) istället för läge 1 som var regnsensor. Då hände det inget när man la i backen.
Ja, avstängd eller läge noll som du skriver. Är så på min mk6 i varje fall.