Forum - Golf 4 (98-04) - C-lås problem

Andy_83
Golf 4 1.9 TDI 90hk Ort: Lund
Tis 19 jun 2012 14:57 Svara med citat
Frågar åter igen då jag förra gången inte fick ett enda svar och nu är problemet större. Mitt c-lås (använder nyckeln, saknar fjärr) funkar lite som det själv vill. Ibland låser och larmar det, ibland bara låser, ibland bara låser upp och inte larmar av osv vilket är enerverande. Nyckeln fjädrar dessutom inte tillbaka till noll så att säga utan stannar i horisontellt läge. Vad behöver jag byta och vad kostar det? Har hört att det finns en repsats till detta men att Skoda säljer den och inte VW? Det mest tråkiga är att man inte behöver en nyckel alls för att komma in i min bil, utan en skruvmejsel som man kan snurra hela låset med och komma in, enkelt och inte så bra

Vänligen hjälp

MVH
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tis 19 jun 2012 15:23 Svara med citat
Hej

byt låskolv och låskistan

Vanlig fel

Prova o sök?

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Andy_83
Tis 19 jun 2012 16:04 Svara med citat
Nej, det jag är ute efter är hur man renoverar låscylindern med denna sats enl länken som jag bifogar. Hur får man av dörrhantaget på utsidan? Har plockat bort den lilla plastpluggen som sitter vid låset, ska man vrida på något där eller?

http://www.okzam.co.uk/451-mk4-golf-bora-door-lock-repair-kit-front-ri ght.html
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 22 jun 2012 2:07 Svara med citat
Om du öppnar dörren så på korsidan av den sitter det ett litet plast lock du tar bort

bakom den gömmer sig en torx skruv storlek 15 tror jag

den skruvar du uttåt sammtidgt som du drar ut hela låskolven

enklast e att sätta in nyckeln vrida ett halv vart så nyckel låser sig fast där, skruva sammtidgt som du drar utåt, då kommer allting ut

notera att denna skruv går inte att skruva ut helt, den har ett läge där cylinder släpper på

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Andy_83
Fre 22 jun 2012 9:16 Svara med citat
Ok Sam, tack så mycket för kanon beskrivning!
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 22 jun 2012 20:57 Svara med citat
Storlek 20 inte 15.
Och samtidig du skruvar ut skruven som måste du hålla handtaget ute hela tiden tills den bilr slapp.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.