Tja på er...
Behöver lite hjälp på traven nu. Har legat i garaget och försökt få på kompressor på bilen (den har suttit på bilen innan med tidigare ägare). Men nu har jag fastnat, lägger upp lite bilder för att förklara. Det är första gången jag bygger kompressor på bil, så ha lite tålamod om de kommer dumma frågor:).
Vi satte på alla rör som går till coolern, kompressorn och luftfilter. Rör från kompressor - Cooler - insug och från kompressor - luftfilter och luftmassemätare. Är allt rätt hittills?
Sen skall det gå en slang från kompressor till oljetråg och den går ut på följande bild, ner till tråget eller hur?
Sen har vi fastnat på vart denna stålslang ska? Den går ut från kompressor och ska väl gå någonstans där olja kan tas från motor eller? Men vart skall den gå in på motor? Vi hittar inga plugg eller skruvar?
Sen har jag en typ catchtank, och jag är inte helt säker på denna eller om den sitter rätt. Men hur skall denna kopplas in? Ska det finnas olja i denna eller är det bara vakumtryck? Den har två st ingångar, vart ska de sitta? Antar att slangen från insuget (den mörkblå) skall gå till luftmassemätaren? Sitter även en mindre slang som ni ser (blå, dock är den pluggad)
Det går väl två slangar från kompressorn. En är oljetillförsel och en är oljeretur. Tillförseln ska vara under oljenivån i tråget och returen ska vara över.
Catchtanken kan jag bara tänka mig att det är från vevhusventilationen. Då samlas all olja och klägg där istället för att åka in i insuget igen.
Jag hittade plats för oljeslangen från kompressorn på oljefilterhållaren precis, satte på en T-koppling och givaren, så nu är den delen fixad.
Ok, då var det som jag gissade lite på innan för mig själv. Tittade nämligen ner i catchtanken med en ficklampa och tyckte inte jag såg så mycket oljefläckar. Men om jag sätter 1st slang på catchtanken som går till vevhuset och sedan 1 st slang som går till luftfilter röret så ska de funka? Jag har ingen backventil eller det följde inte med någon som satt på luftfilterröret, men de kanske inte ska sitta någon där utan du menar kanske om den skulle vara monterad på insuget?!