Forum - Golf 3 (92-99) - Kit för eftermontera aut. nivåreglering halvljus?

darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 23 jun 2012 17:27 Svara med citat
Finns de kit att få tag på o eftermontera automatisk nivåreglering till halvljus på mk3??

torska nämligen i en flygande o fick böter på xenon i halvljuset så nu får man rulla med halogen ett tag....

xenonen ska på igen till hösten vare sig de e olagligt eller ej då de ger 100 ggr bättre ljus men efter ha forskat så har man högtrycksspolning o automatisk nivåregelring går de få bilen laglig med xenon

därav frågan går de få tag på nått kit för o få aut nivreg???

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Lör 23 jun 2012 22:23 Svara med citat
Tror inte det finns. ska sitta en sensor vid tanken bak samt fram för nivåregleringen om jag inte mins fel.

Därför jag bara kör hel för snutarna här är förjävliga på det Confused
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 23 jun 2012 22:34 Svara med citat
Ja har klara men snart två år med xenon i halv iof har ja kört med optikljus senaste året men nu va de en nitisk j*vel som slog ner på de....

xenon e så pass vanligt att man tycker de borde finnas nån som tagit fram nivåreglering

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
klaparn
Golf 3 1,9TDI Ort: Kungälv
Mån 25 jun 2012 21:49 Svara med citat
Gör som jag, kör med knallgult xenon 3000K Very Happy
Johnny-VW
Golf 3 1,8i Ort: Partille
Tis 26 jun 2012 14:30 Svara med citat
Bild

Är man ute efter Xenon-looken och vill åka lagligt. så är dessa lampor nått och rekommendera.
Har dock fått ha ett snacka me snutarna ett tag innan de fatta att de ej är Xenon, men sluppit att få böter Regular Smiley
varsel ljusen är ett par DLR LED, och i halvljusen är de Vanliga H1 ( om jag mins fattningen rätt ) som de har dragit upp kelvinen på bara, och de ger ett grymt bra ljus och klart ljus Regular Smiley

VolksWagen Orange-Racing