runqen
Golf 4 1,6-01 Ort: Norrköping |
| Lör 16 jun 2012 0:22 |
|
Hej!
Jag har en golf IV -01 som går ojämt på tomgång, och epc och motorlampan lyser. När jag tar bort kabeln till egr-ventilen så går den normalt, men så fort jag stoppar tillbaka den så går den ojämt igen. Har provat att bytt egr-ventilen , men utan resultat. Har gjort rent spjällhuset, men utan resultat. kan inte se ng slang som skulle suga tjuvluft heller. har bytt motor för cirka 100mil sedan, då byttes kamrem vattenpump stift olja.Den har gått klockrent ända tills i torsdags. Någon som har någon aning vad som kan vara problemet?
Vore väldigt tacksam om någon vet, då jag inte vill sponsra en dyr märkesverkstad.
Mvh: Jocke
|
|
runqen
| Lör 16 jun 2012 17:15 |
|
| Kan säga oxo att jag fick felkod p0403och p0407, varav den ena är fel på avgasåterföringssystem, och jag har ju bytt egr-ventilen.
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Lör 16 jun 2012 19:21 |
|
Prova grundinställa gasspjällpet Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
runqen
| Lör 16 jun 2012 20:13 |
|
Hej!
Måste man lämna in bilen på veg verkstad då eller?
eller är det ngt man kan göra själv?
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Sön 17 jun 2012 1:37 |
|
Du behöver koppla upp dig med diagnosverktyg Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
runqen
| Sön 17 jun 2012 11:49 |
|
| Ok, då får det bli verkstaden då. Har vag-com men vet inte hur man gör för att grundinställa.
|
|
runqen
| Sön 17 jun 2012 11:51 |
|
| Prövade att nollställa igenochfickfelmeddelande p0170 oxo fuel system, ska prova att byta spridarna, då jag har dom från gamla motorn.
|
|
runqen
| Sön 17 jun 2012 22:38 |
|
| Nu är det fixat, kollade lite på nätet och såg att det kunde vara vevaxelgivaren, kopplade bort kabeln tilldenoch startade motorn, då gick bilen somden skamen inga mätare fungerade. Oljelampan började lysa efter ett tag och då stängde jag av motorn, kopplade tillbaka kontakten och starade ige, och vipps så gick den hur bra som helst. Epc lampan slocknade direkt,men motorlampamfickjag släcka med obd:n och har nu provkört och det funkar somdet ska. Vet inte riktigt vad som hänt men jag nollade väll givaren på ngt sätt. Och felkodenvisade ju inget på att det skulle vara den givaren. Och jag bytte ju den inte heller utan bara drog ur kontakten. Hoppas att det funkar ett tag nu bara, är trött på krånglande bilar. klart slut från mig
|
|