Säg mig...vilket håll ska den dras . Ska byta kamrem på den. Medsols eller motsols? Har provat med mutterdragare på jobbet motsol som normalt när man lossan en bult men det gick inte. Vågade inte dra den medsol för ev. spräcka drevet innanför.
Har sökt överallt på forum etc. ang. vilket håll men inte hittat.
Ska säga att jag även värmt bulten med gassvets tills den var glödrött.
Ja, det är den stora bulten med en massa taggar. som jag vill ha loss för att komma åt skruvarna för plastkåpan som sitter för kamremmet.
Jag har lossat på dem 4 insexskruvarna men jag fick loss hjulet till servopumpen bara.
Så du menar att även hjulet för multiremmen lossnar också?
Okay,,,,vad har en 2.0 litare för motorkod tro? En -94:a som är in´mport. Säker jag via mekonomen adcenter kommer det fram motorkod 2E.
Tack för snabb svar förresten!
Den verkar sitta på samma sätt som på abs prova knacka på remskivan o se om den kommer loss för va ja kan hitta ska den inte sitta bakom centrummuttern på 2e heller utan bara med dom fyra insex
Tack för detta. Appropå så har du koll hur vakumregleringen funkar? Eller om det finns ngn bild hur den är kopplad?
Jag har sökt runt lite på olika forum ang min bil som beter sig konstig när den växlar(aut).