Forum - Golf 4 (98-04) - Trasigt lås och elhiss förardörr, båda gick pajade samma dag

Hooben
Golf 4 2.0 Ort: Stockholm
Mån 09 jul 2012 2:27 Svara med citat
Hejsan!
har sökt runt lite här på forumet men inte hittat nån som beskrivit exakt mina problem.

Börjar med låset på förardörren.
Låscylindern är trasig, går ej att vrida runt(har beställt en ny, hoppas den kommer imorrn), så jag använder låset på passagerarsidan. Det har alltid funkat bra, tills idag.
Den låser och låser upp båda dörrarna, men den lilla röda lampan som alltid har blinkat när jag låst bilen slutade att blinka idag.
Och Om jag vill låsa dörrarna med knappen inne i kupen så låser den båda dörrarna, för att sen en sekund senare låsa upp förardörren. Misstänker att det är tjall på nån microbrytare i låskistan, eller vad tror ni?
Eller kan problemet åtgärdas med den nya låscylindern?

Och för att göra det hela roligare så började elhissen på förardörren att krångla idag. Skulle dra upp rutan och det gick extremt långsam, vi snackar typ ultrarapid, för att sen höra ett knak och rutan går ner igen.
Lyckades tillslut att få upp rutan genom att trycka upp den i omgångar med hjälp av elhissen, men den gick fortfarande långsamt upp.

Tacksam för svar.
Kan det vara tjall på nått/båda av plastclipsen som håller rutan eller att nån "löpare" har hoppat ur sitt läge?
Hooben
Golf 4 2.0 Ort: Stockholm
Mån 09 jul 2012 21:16 Svara med citat
Idag funkade låset och lampan på förardörren. Kan det va för att låskistan torkat upp idag?