OnlineEvil
Golf 4 R32 -04 Ort: Järfälla |
| Mån 09 jul 2012 18:10 |
|
TJa!
jag undrar ifall det är svårt att byta skivorna fram på min R32a om det är ngt man kan göra själv då skivorna fram har slagit sig.. eller kan man kanske svarva dom ?eller vet ni vart man kan få tag på nya skivor fram till lite mer vettigare pris än VW som vill ta 7000kr för 2 skivor alltså 3500st.
//Danne
|
|
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås |
| Mån 09 jul 2012 19:05 |
|
Det är nog lika enkelt att byta som vanliga golfen.
2st skruvar (insex om jag inte minns fel) till Oket
2st skruvar (6kant) till ok hållaren. Kan sitta riktigt fast o rostiga/skitiga o svåra att komma åt.
1skruv (kryss) i centrumet på skivan som kan rosta fast. Jag använde slagmejsel så gick den av. Gör inget den är inte livsviktig. (tror jag)
Hylsnyckelsats, fil, stålborste, kopparpasta.
Ev något att hänga upp oket i medan du fixar beläggen så det inte hänger i bromslangen.
Detta är ju erfarenhet från andra VW så det borde stämme men kan ju inte garantera!
3500kr/st Det kostar att ligga på topp brukar man säga!
Skulle vara kul att veta vad försäkringen kostar på den???
Kolla mekonomen där handlar jag ofta.
(4mån ränte fritt med meko kortet)
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
|
OnlineEvil
| Mån 09 jul 2012 19:58 |
|
| Rickard.v skrev: | Det är nog lika enkelt att byta som vanliga golfen.
2st skruvar (insex om jag inte minns fel) till Oket
2st skruvar (6kant) till ok hållaren. Kan sitta riktigt fast o rostiga/skitiga o svåra att komma åt.
1skruv (kryss) i centrumet på skivan som kan rosta fast. Jag använde slagmejsel så gick den av. Gör inget den är inte livsviktig. (tror jag)
Hylsnyckelsats, fil, stålborste, kopparpasta.
Ev något att hänga upp oket i medan du fixar beläggen så det inte hänger i bromslangen.
Detta är ju erfarenhet från andra VW så det borde stämme men kan ju inte garantera!
3500kr/st Det kostar att ligga på topp brukar man säga!
Skulle vara kul att veta vad försäkringen kostar på den???
Kolla mekonomen där handlar jag ofta.
(4mån ränte fritt med meko kortet) |
Tack så mycket, mycket bra guide tänkte mer på om det kanske är bättre och köpa någon form av skivor från http://www.peansweden.se/ då dom kostar hälften så mycket och är slitsade eller borrade. angående försäkringen kostar den inte mycket alls 6000/år
|
|
OnlineEvil
| Mån 09 jul 2012 19:59 |
|
jotack jag vet jätte många har tipsat om ebay, och ditt bidrag var ju verkligen inte fel. Problemet är att jag aldrig handlat via ebay och har inte den blekaste om hur man gör.
|
|
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås |
| Mån 09 jul 2012 20:17 |
|
Bara 6000kr. Då måste den vara skriven på din farfar boendes i gävle typ. Min kostar drygt 5k.
Visst är det helförsäkring du menar???
Hjälpte ett par bekanta att kolla försäkring. De skulle betala 14000 för en passat-06 i orminge.
Slitsade från Pean skulle jag lätt valt!
|
|
OnlineEvil
|