sp2000
Golf 4 1.6-01 Ort: Göteborg |
| Sön 07 feb 2010 12:23 |
|
Har en fråga ang.låset i förardörren.
Nycken fastnade i låst läge och gick inte att vrida till mittläget,dum som man är så tog man i lite och nycken kom då till mittläget så jag fick ut nycken.
Sedan var det kört går ej att låsa upp dörren,men det fungerar på passagerar sidan att både låsa och låsa upp knoppen i förardörren går upp och ner men dörren går ej att öppna.
Det sitter även en liten röd blinkande lysdiod i förardörren(Brevid Knoppen som går upp och ner) som slutade fungera efter detta.
Någon som vet vad som hänt?
Tacksam för svar-
/Peter
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Sön 07 feb 2010 20:00 |
|
Bara byta låscylinder och koda in den så du kan använda den gammla nyckeln.
Det röda blinket är bara en indokation.
|
|
Matteeriksson44
VW Passat 1,8T -04 Ort: Kalix |
| Fre 05 mar 2010 20:01 |
|
| Fixa en ny låscylinder men det finns inget du behöver koda in men dock shimsa in (stavning?)
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Fre 05 mar 2010 20:15 |
|
| Det finns lösa delar för att reparera låscylindern, du byter vridfjäder, paddel och excentern och låsbricka. byter du låscylinder måste denna beställas på nyckelnummer från fabriken tar 1-3 veckor beställa. du har safe låsningen (stöldskydd) som indikerar i dörr med röd lampa, bruka hända att låskistan inte aktiverar safelåsning när låscylindern går sönder då du styr denna funktion via nyckel, som sagt är det själva paddeln/medbringarn som går in i låskistan som bruka gå av/kärva
|
|
Hooben
Golf 4 2.0 Ort: Stockholm |
| Ons 11 jul 2012 19:08 |
|
Vet att det var länge sen denna tråden var aktiv, men jag har ett liknande problem.
Har bytt låscylinder på förardörren för den gamla var trasig, och nu funkar inte safe låsningen, dvs den lilla röda lampan blinkar inte. Och rätt ofta så måste jag låsa och låsa upp flera gånger innan alla dörrar låses.
Kan det vara låskistan som är paj?
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|