Forum - Golf 4 (98-04) - ELHISS FÖNSTERHISS RUTA BAK

Jonas F
Golf 4 1.6, 16V, -2003 Ort: Lund
Tis 10 jul 2012 19:26 Svara med citat
Jaha, Golfen hittar på nya grejer att krångla med. Den hopplösa växellådan har man ju vant sig vid, tillika däckbullret. Nu har dock fönsterhissen häger bak lagt av. Den rör sig inte alls. Jag hör att det klickar när man trycker på hissknappen, men det händer inget. Smuts och annat är bortrensat med ett bladmått.

Har någon ett tips på vad man kan göra? Kan det vara reläet (skulle det klicka isåfall)? Är mekanismen kass?

Jonas F
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tis 10 jul 2012 20:32 Svara med citat
Hade samma på min gti, slet loss motorn och kolla så den gick, klickade hörbart men ruta gick ej köra. Lossa motorn och körde hissen manuellt och montera ihop funkade kalas efter detta, oftast hissen som pajjar men kan lika väl va fel på motorn att den börjar bli trött

.....privat liv.....
Jonas F
Golf 4 1.6, 16V, -2003 Ort: Lund
Tis 10 jul 2012 21:36 Svara med citat
Okej, misstänkte att det kunde vara motorn eller "rullen", mekanismen eller vad man kan kalla det. Kan ju inte riktigt förstå varför grejerna skulle gå sönder när det är relativt inkapslat och de inte används överdrivet.

Men det du nämner, det innebär väl att man strippar dörren? Hur jävligt är det, får man ihop grejorna igen eller sitter man där efteråt med ett gäng söndriga plastclips i knäet?

Jonas F
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Ons 11 jul 2012 8:30 Svara med citat
Fixade min på frukosten Wink innan en skulle komma kika på bilen så inget svårt

.....privat liv.....