Forum - Golf 5 (04-08) - Lack lyft på trösklarna i dörrarna ?

mag66
Golf 6 tsi 2011 Ort: Ystad
Fre 13 jul 2012 9:05 Svara med citat
Hej letar efter golf 5eller golf 6 har sett på ett flertal golf 5or att det finns bubblor i lacken på trösklarna . är det ett vanligt problem o hur ställer vag sig till detta ? är lite orolig för hur det blir om typ 4-5 år kolla gärna era bilar o rapportera hur det är på era 5or mvh magnus
Lindahl_
Golf 4 Ort: Jönköping
Fre 13 jul 2012 11:52 Svara med citat
mag66 skrev:
Hej letar efter golf 5eller golf 6 har sett på ett flertal golf 5or att det finns bubblor i lacken på trösklarna . är det ett vanligt problem o hur ställer vag sig till detta ? är lite orolig för hur det blir om typ 4-5 år kolla gärna era bilar o rapportera hur det är på era 5or mvh magnus

Hej

Fick det fixat på min -04 FSI på garanti, det var inga problem alls. Var någonting med zinkbricka och galvaniska strömmar. Dom hade borta skärmarna och drog om dräneringen monterade in zinkbrickor och lack på det.

Var för ca 1,5 år sedan om jag inte missminner mig.

//håkan
Sköldan
Golf 7 1,2 tsi-14 Ort: Linköping
Fre 13 jul 2012 19:50 Svara med citat
Hade min golf mk5 05:a inne för ca 2 veckor sedan på vag. Va nere och vissa upp den på deras skadecenter och jag fick det fixat på deras "goodwill" garanti. Dock fick jag bara trösklarna och skärmarna fram på garantin, fick betala 2600 själv för egen lack innanför dörrarna.

mvh Rickard
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Fre 13 jul 2012 21:01 Svara med citat
Finns lite småprickor på min på nämnda trösklar, jag bryr mig inte om det, den dagen det är dags så slipar jag ned det med sandpapper, korrostabil, sprayfarg och klarlack, syns änå inte när dörrarna är stägnda, bilen börjar komma upp i åren

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping
Lör 14 jul 2012 12:00 Svara med citat
Då jag köpte min Golf V för fyra år sedan var där också lackskador på trösklarna, som du säger a128 var det inget problem att åtgärda själv, jag gjorde lika bara att jag som grund använde zinkspray istället.

Det finns nog många ägare som inte vågar ge sig på något dyligt och då kostar det, annars är sådana lackskador mycket lätta att åtgärda själv med bra grejor som finns att tillgå, och trösklarna är lika fina idag som då jobbet gjordes
mvh Uffe/bildock