Forum - Golf 3 (92-99) - Hur Byta bromsskivor och bromsbelägg på golf 3, 93

aliza88
Golf 3 93, 1.8 Ort: Skövde
Tis 23 apr 2013 9:14 Svara med citat
Jag måste byta dessa på min bil, har aldrig gjort det förut men vill lära mig då jag hört att det inte ska ta så lång tid.

Någon vänlig själ som kan ge mig en bra beskrivning på hur jag ska göra? Smile jag såg att de hade billiga bromsskivor och belägg på biltema så det blir inte så dyrt då.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 23 apr 2013 12:10 Svara med citat
Ja rekomenderar nog att ta hjälp av någon kompis som kan mecka o be han övervaka jobbet så kan du lära dej på så sätt bromsar e inte de ultimata ingreppet o prova sig fram på själv utan kunskap blir nått fel kan de bli väldigt ödesdigra följder

här har du hur som en "how to" med bilder http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4993457-DIY-1997-Jetta-MKIII -%E2%80%93-Front-Brakes-and-Rotors-Replacement

jetta(vento) o golf e samma

DOCK avråder jag att köpa bromsbeläggen på biltema dom e värdelösa nöts ner dubbelt så fort än tex mekonomens belägg skivorna e dock helt oki från biltema

sen med alla mekjobb gäller bra o rätt verktyg annars e de fort man förstör mer än reparerar

tex ge sig på att byta bromsar med enbart skiftnyckel o en tång e man rökt fortare än man hinner blinka med runddragna skruvskallar etc

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink