Forum - Offtopic - Tack för tiden som har varit..

GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd
Tor 12 jul 2007 20:31 Svara med citat
Golfen är nu snart nästan helt såld..
en del delar kvar..
så jag skulle vilja tacka alla här som vart me från början och hållit fast vi detta forum..
min del slutar här och jag hoppas ni fortsätter att hålla detta forum levande.

Hämtar min nya bil i slutet av månaden BMW 320I E30
hoppas få lite roligare me bakhjulsdriften.

en än gång tack för denna tiden!

mvh Olle

Speed kills drive volvo and live for ever.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 12 jul 2007 21:50 Svara med citat
Tss, u'll be back Wink

mk2 vr6
GolfOlle
Tor 12 jul 2007 22:27 Svara med citat
mellowd skrev:
Tss, u'll be back Wink

some day Twisted Evil

onk
Golf 3 Ort: Västervik
Tor 12 jul 2007 22:45 Svara med citat
Du kommer nog tillbaka snabbt.. 320´in är tokslö Razz

Vem faan är Huset?
GolfOlle
Tor 12 jul 2007 22:48 Svara med citat
Jo 2 litarn är inte mycket att hurra över men att de blir en 320 är mest för ekonomin billig i försäkring men sen ser ju besiktnings gubbarna ingen skillnad på 325:ans motor och 320:ins Razz

Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tor 12 jul 2007 23:33 Svara med citat
Blir det BMWOlle nu då Wink

Lycka till, ska också köpa en BMW en dag tror jag
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Fre 13 jul 2007 1:51 Svara med citat
Varför välja,åk både och...
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle
Lör 14 jul 2007 0:42 Svara med citat
INgen sur gammal bmw Brick wall Speak to the hand Eh?

VW GOLF GTI 16V
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Lör 14 jul 2007 0:59 Svara med citat
Ha det så bra. men jag anar att du kommer vara en del här inne och titta och skriva.
det hade jag gjort.

hoppas du blir nöjd med din nya bil iaf.

Clio Sport 2,0 16v -01
GolfOlle
Sön 15 jul 2007 17:56 Svara med citat
jöns skrev:
Ha det så bra. men jag anar att du kommer vara en del här inne och titta och skriva.
det hade jag gjort.

hoppas du blir nöjd med din nya bil iaf.

klart kommer jag vara kvar en del..
dock inte så aktivt som innan..
men man vet aldrig

mvh Olle

jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 15 jul 2007 18:03 Svara med citat
Okok... trist de då!
Meeeeen du kommer tillbaka Wink

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge
Mån 23 jul 2007 1:12 Svara med citat
Tråkigt att höra, ledaren i foto tävlingen tackar alltså för mössan Confused
Jag hoppas och tror att du kommer vara kvar här inne ändå, eller i alla fall kommer tillbaka när du inser ditt misstag och köper dig en golf bara för att du älskar oss här inne Razz

Medlem sen 6 april 2006 #208
Panos
Golf 2 1.8 -90 Ort: Karlskrona
Mån 23 jul 2007 9:29 Svara med citat
BMW E30 e fräna som fän...gillar dom skarpt...De e E30-modellerna och Golf II som regerar Very HappyWink

Ford S-Max 2.5T (220hk) -09
VW Golf 1.8cl Aut -90
Suzuki GSX-R1100W -93
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Mån 23 jul 2007 13:20 Svara med citat
SVIKARE!!!! närå trevligt med nått nytt ibland med hoppas bmwn funkar fint

Envis med dåligt tålamod....
Barry
Golf 3 GTI 16v -94 Ort: Västervik
Mån 23 jul 2007 15:25 Svara med citat
Kebabräser, fy vad äckligt.. men är ju inte jag som tur är..
skulle inte åka runt här i denna stad med en bmw iaf.. alla glor på en som man vore idiot.
Samnerud
Mån 23 jul 2007 15:32 Svara med citat
BMW är kalas,om det är en kebabräser så måste jag säga att turkarna har bra bilsmak. Har själv haft många olika bmw och aldrig varit missnöjd,speciellt inte med komforten och körglädjen i dessa bilar. Har en 520 M-sport just nu och e väldigt nöjd med prestandan i den lilla sexan(2,2 170 hk).
För övrigt så är väl golf gti mk1+mk2 mest prestanda och körglädje för pengarna men man ska inte va rädd för att prova annat.
Barry
Golf 3 GTI 16v -94 Ort: Västervik
Tis 24 jul 2007 21:33 Svara med citat
Finns Audi om man ska prova annat.
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 25 jul 2007 4:14 Svara med citat
På jobbet brukar juggarna säga att det är en

Black Mans Wheel Smile
Ivar
Golf 3 gti 16 v Ort: Tranås
Ons 25 jul 2007 15:51 Svara med citat
Eller black most wanted Wink
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Ons 25 jul 2007 20:22 Svara med citat
Eller bajs mellan växlarna helt enkelt. ^^

mk2 vr6
Samnerud
Ons 25 jul 2007 21:01 Svara med citat
I södertälje så är Audi utan tvekan det mest representerade märket bland invandrare,så bmw e nog inte rätt märke att benämna kebabräser i denna stan iallafall.Ang juggarna så är det ju dom som skruvat ihop de flesta mk2 och mk3 som vi alla älskar medans bmw byggs av tyskar i munchen,kanske e våra kära golfar som e riktiga black mans wheel(ialla fall byggd av mörkare människor) Vw har/hade stor tillverkning i f.d jugoslavien,byggs alltså inte så mkt i wolfsburg..

Ang "bajs mellan växlarna" så kan nog alla som kört lite olika bmw:s gå i god för att du ska upp ett par prisnivåer för att hitta mer körglada bilar som håller bättre kvalitet än bmw. Ang jämförelsen med Audi så kan audi aldrig kännas prisvärd då det till 98% är samma bitar som en mkt billigare vw i motsvarande storleksklass. Skulle aldrig pröjsa lika mkt för en ny audi som en ny bmw,audi är bra inget snack om det men de lirar inte i samma dimension som bmw enligt mitt tycke. Nu kan ni kommentera detta inlägg hur mkt ni vill,detta är min åsikt!!
GTIEXTREME
Donator 25 Golf 2 1,8 -91 Ort: Östra Göinge
Ons 25 jul 2007 21:57 Svara med citat
GolfOlle skrev:
Golfen är nu snart nästan helt såld..
en del delar kvar..
så jag skulle vilja tacka alla här som vart me från början och hållit fast vi detta forum..
min del slutar här och jag hoppas ni fortsätter att hålla detta forum levande.

Hämtar min nya bil i slutet av månaden BMW 320I E30
hoppas få lite roligare me bakhjulsdriften.

en än gång tack för denna tiden!

mvh Olle

skulle höra med dig om du har en blinkers spak till salu (den breda modellen från en 88års modell)
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge
Fre 27 jul 2007 13:52 Svara med citat
Samnerud skrev:
I södertälje så är Audi utan tvekan det mest representerade märket bland invandrare,så bmw e nog inte rätt märke att benämna kebabräser i denna stan iallafall.Ang juggarna så är det ju dom som skruvat ihop de flesta mk2 och mk3 som vi alla älskar medans bmw byggs av tyskar i munchen,kanske e våra kära golfar som e riktiga black mans wheel(ialla fall byggd av mörkare människor) Vw har/hade stor tillverkning i f.d jugoslavien,byggs alltså inte så mkt i wolfsburg..

Ang "bajs mellan växlarna" så kan nog alla som kört lite olika bmw:s gå i god för att du ska upp ett par prisnivåer för att hitta mer körglada bilar som håller bättre kvalitet än bmw. Ang jämförelsen med Audi så kan audi aldrig kännas prisvärd då det till 98% är samma bitar som en mkt billigare vw i motsvarande storleksklass. Skulle aldrig pröjsa lika mkt för en ny audi som en ny bmw,audi är bra inget snack om det men de lirar inte i samma dimension som bmw enligt mitt tycke. Nu kan ni kommentera detta inlägg hur mkt ni vill,detta är min åsikt!!

Vart har du fått 98% från? Du får självklart ha dina åsikter med de känns inte så serjöst när du bara sitter och gissar dig till såna saker.
Man hör att du ägt en Bmw men aldrig en Audi och bara för de "står på deras sida".
Själv tycker jag VW, Audi och Bmw är dom bästa valen när man köper NY bil i prisklasserna dom håller sig i.

Medlem sen 6 april 2006 #208
Samnerud
Lör 28 jul 2007 1:33 Svara med citat
"Fransmatta",98 % skall tas med viss IRONI men nog e en a4 och en passat rätt lika i det mesta. Då köper jag hellre en passat med samma motorbestyckning för betydligt mindre pengar,skadar ju inte att passaten e snyggare heller:)

När det gäller bmw så finns inga kopior eller stylade "lyxvarianter" (tex vw-audi och toyota-lexus). Mitt resonemang är varför betala shitload of money för en audi när vw e lika fina bilar eller ännu mer för en lexus när du lika gärna kan köpa toyota som e ungefär lika plastig som lexusen.

Jag gissar heller inte då min far under många år drivit en vw/audi verkstad och jag därför vet att bilarna till mångt och mycket består av samma bitar,därför betalar man betydligt mer för ett märke i grillen när man köper audi än när man köper bmw.

Jag har dessutom ägt många bmw men kommer nog aldrig äga en audi,inte för att det inte e bra bilar utan för att bmw tilltalar mig 1000 gånger mer. Jag står heller aldrig på nån multibiljättes "sida" men e lite less på att folk som aldrig ägt/kört bmw snackar en massa skit om dessa bilar och ja,jag har kört många audi tex a8,a4,s4,v8,80 cabrio,s6,coupe 2,3 samt 2,8 m.m

Nu var det inte heller bilmärken denna tråd egentligen började med så vi e lite OT...