Forum - Golf 5 (04-08) - Dörrlås i baklås

MaChrill
Ingen VW Ort: Kristianstad
Fre 16 nov 2012 23:28 Svara med citat
Hur gör man när det låset gått i baklås ? På golf 4orna kunde man riva innerklädslen, sedan bryta upp låset. På golf 5orna verkar det svårare. De bilar vi haft inne, har vi lyckats jiddra upp låset med c- låset, men jag föreställer mig att det kommer en dag när man måste skära upp dörrytterplåten ? Sämre låskistor finns nog inte, har nog bytt typ 20 st. på vår lilla firma. Någon som vet ett knep med Golf 5an ?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Lör 17 nov 2012 3:53 Svara med citat
Du bort listen som rutan sitter mot på utsidan, ner med lång platt mejsel och bankar skiten ur låskistan tills de släpper

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
MaChrill
Ingen VW Ort: Kristianstad
Lör 17 nov 2012 14:22 Svara med citat
Tackar vänligast för tipset, har du provat det i "skarpt läge" ?
MVH
\\Chrill
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Lör 17 nov 2012 14:38 Svara med citat
MaChrill skrev:
Tackar vänligast för tipset, har du provat det i "skarpt läge" ?
MVH
\\Chrill

Jag och några kollegor Laughing Laughing Dancing

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
bovver
Golf 5 1,6 FSI -05 Ort: Östersund
Mån 17 dec 2012 20:27 Svara med citat
MaChrill skrev:
Hur gör man när det låset gått i baklås ? På golf 4orna kunde man riva innerklädslen, sedan bryta upp låset. På golf 5orna verkar det svårare. De bilar vi haft inne, har vi lyckats jiddra upp låset med c- låset, men jag föreställer mig att det kommer en dag när man måste skära upp dörrytterplåten ? Sämre låskistor finns nog inte, har nog bytt typ 20 st. på vår lilla firma. Någon som vet ett knep med Golf 5an ?

Hade samma problem med min. VAG ville ha runt 10k då de ville såga sönder dörren. Istället tog jag bilen till en bekant som fick loss inredningen med lite plastskador och använde sen en dosfräs för att ta sig igenom mellanplåten så han kunde komma åt låset och öppna manuellt. Hade turen att inredningen gick att rädda utan synbara fel. Blev betydligt billigare än att lämna den till VAG.